Matrixia ei käynnistetä uudelleen, mutta...

Viime päivinä mediassa esillä ollut Matrix-uusintafilmatisointi ei olekaan toteutumassa. Runsaasti someraivoakin tieteisfranchisen fanien parissa aiheuttanut uutinen osoittautui ainkakin osittain siis vääräksi. Matrixia ei käsikirjoittaja Zak Pennin (X-Men 3 - Viimeinen kohtaaminen) mukaan olla käynnistämässä uudelleen tai tekemässä uusiksi, mutta jotain uutta kuitenkin suunnitellaan.

- Kaikki, mitä voin tässä vaiheessa sanoa on, ettei kukaan voisi tai saisi käynnistää uudelleen Matrixia. […] Haluanko nähdä lisää tarinoita [M]atrixin universumista? Kyllä. Koska se on loistava idea, joka synnyttää suuria tarinoita, Penn täsmentää Twitter-tilillään.

Pennin kommenteista voidaan päätellä, että mietintämyssyn alla on rebootin tai remaken sijaan vanhaan tuttuun Matrix-maailmaan sijoittuva uusi elokuva. Penn huomauttaa Twitter-tilillään myös, että Neoa näytelleen Keanu Reevesin tilalle hän itse palkkaisi Keanu Reevesin. Tämä ei silti vielä vahvista sitä, että Reeves tai kukaan muukaan Matrix-elokuvasarjan alkuperäisistä näyttelijöistä olisi palaamassa rooliinsa. Uuden leffan pääosaan on kaavailtu Michael B. Jordania ja viimeisimmän huhun mukaan elokuva saattaa keskittyä nuoren Morpheuksen elämään ennen kuin hän löysi Neon.

Lähteet: Twitter, CinemaBlend, ScreenRant

Kuva: Warner Bros./The Matrix

R. Isoviita 18.03.2017 klo 15:08

Harry Dean Stanton – tiesitkö edesmenneestä legendasta tätä?

Persoonallisen näköinen näyttelijä ehti esiintyä lukemattomissa menestysleffoissa.

Antonio Banderas Picassoksi

Huipputähti NatGeon tykättyyn sarjaan.

Tuleva Hellboy-leffa saanee vahvistusta Havaiji 5-0 -näyttelijästä

Ed Skreinin tilalle toinen kaveri.