Christian Balea harkittiin myös uuteen Batman-elokuvaan

Yön ritarissa ja sen kahdessa jatko-osassa Batmanina nähty Christian Bale olisi saattanut olla mukana myös uusimmassa Batman-rainassa. Aiemmin Bale on itse kuitannut huhut huhuina, mutta asiassa on ilmeisesti sittenkin jotain perää. Batman V Superman: Dawn of Justicen ohjaaja Zack Snyder on avautunut tulevan elokuvan alkuvaiheista Filmink-sivuston haastattelussa.

Snyder painottaa, että Teräsmiehestä kertoneen Man of Steelin jatko-osana Batman V Supermanin lähtökohdat olivat erilaiset kuin Christopher Nolanin Batman-trilogiassa.

- Tässä on todella erilainen todellisuus kuin Nolanin elokuvissa. Niissä on oma universuminsa, joten emme voineet palkata Christian Balea, vaikka olisimme halunneet, koska [hänen Batmaniaan] ei ole olemassa meidän maailmassamme. Mutta keskustelimme lyhyesti mahdollisuudesta palkata hänet toiseen rooliin, Snyder kertoo.

Snyderin mukaan hän itse olisi halunnut Balen esim. Batmanin uskollisen palvelijan, Alfredin, osaan. Keskustelut päättyivät kuitenkin pian, koska hänkään ei uskonut yhtälön toimivan. Snyder katsoo, että Balen tuleminen mukaan olisi muistuttanut kaikkia liikaa Nolanin Batman-elokuvista, joissa taas Teräsmiehellä ei ollut mitään sijaa. Henry Cavillin näyttelemä Teräsmies ottaa mittaa Ben Affleckin Batmanista tämän kuun lopulla myös Suomen elokuvateattereissa.

Lähteet: Filmink, Gamesradar, CinemaBlend

Kuva: Warner Bros./ Yön ritari, 2008

R. Isoviita 10.03.2016 klo 06:53

Ohjaaja oikoo käsityksiä seuraavasta Apinoiden planeetta -leffasta

Pierre Boullen luomat hahmot palaavat valkokankaille jälleen.

Roger Mooren ikoniseksi tekemän Pyhimyksen uusi versio sai ohjaajan

Leffa on ollut suunnitteilla jo vuosia.

Mitä on luvassa vakoojaleffojen ystäville?

Nolania unohtamatta.