Oscar-voittaja menehtyi lentokoneturmassa

Jälleen erään Hollywood-kuuluisuuden lentokone on pudonnut. Kahdella Oscarilla palkitun säveltäjä James Hornerin (Braveheart - taipumaton, Avatar) omistama kone iskeytyi maahan eilisaamuna Etelä-Kaliforniassa. Tuhoutuneen pikkukoneen jäämien lisäksi paikalta löydettiin sen pilotin ruumis. Päivitys 7.36: tuoreen tiedon mukaan menehtynyt oli Horner. Hän oli kuollessaan 61-vuotias.

James Horner, joka tunnettiin parhaiten Titanic-elokuvan tunnussävelmän luojana, sai urallaan lukuisia palkintoja ja elokuva-alan tunnustuksia. Kuten jokin aika sitten lento-onnettomuudessa ollut näyttelijä Harrison Ford, myös Horner lensi itse aktiivisesti. Maanantaina pudonnut kaksipaikkainen ja yksimoottorinen Tucano MK1 -kone ei ollut hänen ainoa lentokoneensa.

Hornerin perhe on parhaillaan matkalla Euroopassa, eikä hänen kontaktihenkilönään toiminut lakimies Jay Cooper onnistunut heti onnettomuuden jälkeen saamaan tietoa, missä säveltäjä itse oli. Lähelle Santa Barbaran kaupunkia tuntemattomasta syystä pudonnut pikkukone murskaantui iskussa pahoin ja sytytti paikalle palokunnan vaatineen tulipalon.

Lähteet: Variety, TMZ, TheWrap, E!

Kuva: Cinemusica

R. Isoviita 23.06.2015 klo 07:24

Justin Bieber haastoi Tom Cruisen vapaaottelukehään

Lopputulos ei suuresti yllätä.

Bradley Cooper ja Guillermo del Toro yhteistyöhön?

Leonardo DiCaprion nimi liitettiin aiemmin samaan leffaan.

Ridley Scottin Gladiator 2 - tämä leffasta tiedetään nyt

Käsikirjoittaminen on käynnissä.

Pyysikö tätä joku: Spice Girls -elokuva tekeillä

Ysäritähdet mukana.

Marvelin Loki-sarjasta ensimmäinen kuva julki

Tom Hiddlestonin uumoillaan olevan TV-sarjassa mukana.