Wolverinen nahkoihin haluttiin uusi mies

17.2.2015 14:18

X-Men-leffojen sarjaan kuuluvan Days of Future Pastin piti aluksi sisältää erään suosituimman X-ryhmäläisen osalta varsin mielenkiintoisen käänteen. Ohjaaja Matthew Vaughn (Kick-Ass) on paljastanut MTV:n haastattelussa , että hän suunnitteli Wolverinen roolittamista uudelleen. Hahmoa koko X-Men-elokuvien sarjan alusta asti näytellyt Hugh Jackman on muutamaan otteeseen maininnut haastatteluissa itsekin, ettei kyseinen pesti ole (luonnollisesti) ikuisesti hänen.

Vaughn, jonka oli tarkoitus käsikirjoittamisen lisäksi vastata Days of Future Pastin ohjaamisesta, kertoo alkuperäisestä suunnitelmastaan seuraavaa:

– Ajattelin Days of Future Pastin olevan sarjassa nyt seuraavana [kolmantena] ja sijoittuvan 1980-luvulle. Kun kirjoitin treatmentiä, kirjoitin samalla Kingsman-elokuvaani ja rupesin miettimään, kumman elokuvan ohjaisin seuraavana. Sanoin Foxille [tuotantoyhtiö], että tekisin nyt Kingsmanin ja he saisivat hankkia jonkun muun tilalleni, kunnes me hoidamme sitten 1970-luvun version, roolitamme Wolverinen uudelleen, ja sitten teemme Days of Future Pastin uuden Wolverinen ja Hughin [Jackman] kanssa, ja teemme siitä suurimman spektaakkelin ikinä.

Tuotantoyhtiö ei Vaughnin mukaan kuitenkaan innostunut suunnitelmasta sellaisenaan. Myös elokuvan lopulta ohjannut Bryan Singer (X-Men) näki asiat toisin ja Hugh Jackmanin sijasta Wolverinenä ei nähty elokuvassa vielä ketään muuta. Jackmanin on määrä näytellä metallikynsistä ahmamiestä vielä ainakin kahdessa elokuvassa, mutta näyttelijä itse on arvellut esimerkiksi Channing Tatumin (Magic Mike) olevan jossain vaiheessa passeli Wolverineksi Wolverinen paikalle. Muita spekulaatioissa pyörineitä nimiä uudeksi Wolverineksi ovat olleet mm. Joel Edgerton (The Thing) ja Tom Hardy (Inception).

Lähteet: MTV, GeekTyrant, MowieWeb

Kuva: 20th Century Fox/ Wolverine