Sylvester Stallonelta uusi käsikirjoitus – pääosaan tuttu toimintanimi

31.10.2023 00:10
Millennium Films/Expend4bles, 2023

Aikanaan Rocky-elokuvan käsikirjoituksella tietään tähteyteen tasoittanut Sylvester Stallone on jälleen istunut kirjoituspuuhiin. Toisin kuin Rockyn ja esim. Rambo: Last Bloodin kohdalla Stallone ei kuitenkaan ole kirjoittanut elokuvakäsikirjoitusta näytelläkseen tälläkin kertaa sen pääroolin itse.

Stallonen uusi käsikirjoitus kulkee nimellä Levon’s Trade. Sen perusidea ei ole hänen omansa, vaan teksti pohjaa kirjailija Chuck Dixonin romaanisarjaan. Yli kymmenen jännityskirjan sarjan päähenkilö, Levon Cade, on Jack Reacheriin vertautuva entinen huippusotilas, joka haluaa pitää matalaa profiilia ja työskentelee vartijana. Kirjasarjan alussa Levon päätyy selvittelemään työnantajansa tyttären katoamista.

Levon’s Traden piti alkujaan olla tv-sarja, mutta nyt projekti on etenemässä valkokankaille. Rainan pääosassa on Jason Statham, joka nähtiin myös tuoreimman The Expendables -toimintarymistelyn keskeisimmässä roolissa Stallonen sijasta. Elokuvan, jonka kuvausten on määrä käynnistyä maaliskuussa 2024 Lontoossa, ohjaa David Ayer (Fury).

Lähde: Deadline

Toim. R. Isoviita