Käsikirjoittajat naljailevat Wednesday-tähdelle

14.5.2023 12:32

Myös tulevassa Beetlejuice-elokuvassa nähtävä Wednesday-sarjan nimihahmoa näyttelevä Jenna Ortega on joutunut vastatuuleen. Tähti on kertonut Addamsin kauhuperheen tyttären opiskeluaikoihin keskittyvän sarjan tekemisestä. Erityisesti Ortegan käsikirjoittamiseen liittyvä kommentti on aiheuttanut takapakkia tälläkin haavaa lakossa olevassa kirjoittajayhteisössä.

Ortega mainitsi ottaneensa osaa kirjoitusprosessiin:

– Kulisseissa tuli vastaan tilanteita, joissa toimin tavallaan epäammattimaisesti, kun aloin muuttaa vuorosanoja. Kuvaussihteeri ajatteli, että minulla oli siinä jotakin meneillään, ja minun sitten pitäisi istua käsikirjoittajien kanssa alas, ja he miettisivät, että hetkinen, mitä tälle kohtaukselle tapahtui? […] Sillä tavoin kuin minun on tarvinnut toimia Wednesdayssa, minun ei ole tarvinnut toimia muissa tuotannoissa. Mitä hän tekee, mitä minun piti näytellä, ei kaikkiaan ollut järkevää hänen luonteelleen. Kolmidraamaan päätymisessä ei ollut järkeä. Tai, kun hänen piti pukeutua koulutanssiaismekkoon, ja hän sanoa: ”Luoja, rakastan tätä.” Yyh, en voi uskoa sanoneeni tuota. Kirjaimellisesti inhoan itseäni. Minun täytyi kieltäytyä.

Lakossa olevat käsikirjoittajat ovat mm. jo kehottaneet Ortegaa marssimaan kanssaan, kun hän heidän näkemyksensä mukaan on näin asettanut itsensäkin käsikirjoittajaksi. Disney Channelille projekteja kirjoittanut Brandon Cohen on puolestaan nähty lakkomarssilla kantamassa kylttiä, jossa lukee, ettö ilman käsikirjoittajia ei Jenna Ortegalla olisi mitään terästettävää.

Lähde: THR

Kuva: Netflix/Wednesday