Kauhukomediaklassikon jatko-osaan tunkua – tuorein lisäys pahisteli myös Spider-Man-rainoissa

12.5.2023 23:27

Bio-manaaja ei ehkä kuulosta tyypiltä, jonka kanssa kukaan haluaisi jahkailla. Toisin on kuitenkin käynyt – Tim Burtonin klassinen kauhukomedia Beetlejuice ei toistaiseksi ole saanut monista lupauksista huolimatta jatko-osaa. Nyt tämä leffa kuitenkin viimein tekeillä.

Michael Keaton räyhää jälleen kerran yhdessä rakastetuimmista rooleistaan. Hänen lisäkseen Beetlejuice 2:een on kiinnitetty liuta muita kiinnostavia nimiä. Keatonin tavoin ensimmäisen elokuvan roolihahmoikseen palaavat sittemmin Schitt’s Creekissä huvittanut Catherine O’Hara ja hänen tytärtään, nyt jo itsekin äidiksi varttunutta Lydiaa näyttelevä Winona Ryder.

Alkuperäisen leffan verenpunaista hääkohtausta muisteleville saattaa tulla yllätyksenä, että tulevassa elokuvassa Beetlejuicen vaimoa näyttelee Monica Bellucci. Kuka on Lydian tyttären (Wednesday-sarjan Jenna Ortega) isä, se on vielä hämärän peitossa.

Viimeisin lisäys tähtikaartiin on Spider-Man-rainoissakin ilkeillyt Willem Dafoe. Hän näyttelee elokuvassa eräänlaista tuonpuoleisen lainvalvojaa.

Jatko-osaa aaveita karkottavan bio-manaajan seikkailuille tuottaa Burton itse yhdessä mm. Brad Pittin omistaman Plan B -yhtiön kanssa. Elokuvan ensi-illan on ilmoitettu koittavan syyskuussa 2024.

Lähteet: THR, Collider

Kuva: Warner Bros./Beetlejuice, 1988