Pirates of the Caribbean: Seuraava leffa ei keskitykään naishahmoihin?

2.12.2022 23:58

Heijastuuko valkokankaille vielä tulevaisuudessa uusi Johnny Deppin tähdittämä Pirates of the Caribbean -filmatisointi, vai ei? Välillä ehti jo näyttää siltä, että seuraavan Pirates of the Caribbeanin pääosassa hailuisivat pääasiassa naiset, mutta nyt jättifranchisen suunnalta kuuluu uutta.

Tulevan Pirates of the Caribbean -rainan pääosaan puhuttu Margot Robbie on kertonut Vanity Fairille antamassaan haastattelussa, ettei kyseisen elokuvan tulevaisuus näytä kaksiselta:

– Meillä oli ajatus ja kehittelimme jonkin aikaa, ties kauanko sitten, sellaista enemmän naisvetoista – ei täysin naisvetoista, mutta vähän erilaista tarinaa – josta ajattelimme, että se olisi mainio. Mutta luulen, ettei sitä haluta tehdä.

Robbien tuntemukset eivät saa vastakaikua leffasarjan tuottaja Jerry Bruckheimeriltä. Bruckheimer on vähän väliä antanut ymmärtää, ettei Pirates of the Caribbean -elokuvasarjaa ole haudattu ja tällä mielellä mies on edelleen. Hän muistuttaa, että suunnitteilla on useampi elokuva, joskin Robbien ajatuksissa ollut leffa ei ole niistä ensimmäinen:

– Luulen, että [Robbien mainitsema] käsikirjoitus nostetaan pöydälle tietyssä vaiheessa. Kehitämme kahta eri tarinaa Pirates[-elokuvasarjaan] ja niistä toinen tulee ensin. Sen kimpussa olemme nyt, yrittäen saada siitä valmista.

Tarkemmin Bruckheimer ei avaa suunnitelmia. Hän ei ole julkisesti todennut, että Johnny Depp ei voisi enää ikinä palata Jack Sparrow’n rooliin, joskaan viime keväällä Bruckheimer ei nähnyt Deppin paluun tapahtuvan ainakaan kovin pian. Toisaalta näyttelijä itse voi olla myös ajatusta vastaan. Kesällä käydyssä ja avioeroonsa liittyneessä oikeudenkäynnissä Depp myönsi todenneensa aiemmin, ettei mikään maailmassa saisi häntä tekemään Disneylle jälleen Pirates of the Caribbean -elokuvaa.

Lähteet: MovieWeb, Vanity Fair, Collider, Vulture

Kuva: ©Disney Enterprises, Inc. All Rights Reserved/ Pirates of the Caribbean: Salazar’s Revenge, 2017