Tom Cruisen Vaarallisten tehtävien hinta paukahti pilviin – Mission: Impossible -leffasarja loppuu

27.3.2022 05:05

Tom Cruisen tähdittämän Mission: Impossible -elokuvasarjan seitsemäs osa odottaa toistaiseksi vielä julkaisuaan. Elokuvan piti tulla julki jo ajat sitten, mutta asiaa ovat jarruttaneet viivästykset kuvauksissa ja sittemmin myös kiista siitä, miten elokuva julkaistaan. Cruise toivoi toimintaseikkailulleen tavanomaisempaa elokuvateatterijulkaisua, kun taas tuotantoyhtiö Paramount aikoo tuoda sen julki omassa suoratoistopalvelussaan kohtalaisen pian teatteriensi-illan jälkeen.

Seitsemäs Mission: Impossible on tulossa ensi-iltaan viime tiedon mukaan kesäkaudella 2023. Sarjan kahdeksannen osan kuvaukset ovat nyt käynnistyneet ohjaaja Christopher McQuarrien johdolla. Paramountille kaksi viimeisintä sarjan elokuvaa ovat tarjonneet hikisiä paikkoja, sillä yksin Mission: Impossible 7:n budjetti levisi 290 miljoonan dollarin luokkaan. Aiemmin Mission: Impossible -elokuvien budjetti on asettunut n. 137,2 milj. dollarin tietämille.

Yli kaksinkertaiseksi räjähtänyt hinta ei ole sinänsä ihme. Mission: Impossible 7 -kuvauksia tehtiin covid-19-pandemian takia ns. kuplassa, mikä vaati monia erikoisjärjestelyjä, kuten valtamerilaivojen vuokraamista tekijöiden majoitustarpeisiin.

Vaarallinen tehtävä -tv-sarjan pohjalta ponkaistu leffasarja on ollut suosittu, mutta moni on silti kysellyt viime vuosina, kuinka kauan Tom Cruise jatkaa Ethan Huntina. Tänä kesänä 60 vuotta täyttävä tähti haluaa yhä sinnikkäästi tehdä huikeita stuntteja myös itse. Sarjan kahdeksannen osan on kuitenkin kerrottu päättävän Ethan Huntin tarinan. Jatkuvatko Vaaralliset tehtävät tämän jälkeen muiden agenttien voimin – mahdollisesti eivät, sillä uusien leffojen hinta saattaisi olla aivan liian korkea, eikä Cruisen saappaita ole helppo täyttää.

Lähteet: Collider, Screenrant, IndieWire

Kuva: Paramout/Mission: Impossible – Fallout, 2018