Johnny Deppillä on uusi rooli

Henkilökohtaiset sotkut tosielämässä johtivat siihen, että näyttelijä Johnny Deppin ura ajautui alamäkeen. Tähti päätyi jättämään taakseen mm. kalliin Ihmeotukset-elokuvasarjan kesken kaiken. Vaikka Deppistä on tullut Hollywood-tuotantojen kohdalla ei toivottu henkilö, täysin työtön hän ei ole.

Viimeisimmän tiedon mukaan Deppille on tarjoutunut rooli ranskalaisohjaaja Maïwennin uutuusleffassa. Vielä ilman virallista nimeä liikkuvassa projektissa Deppillä on Ranskan kuningas Louis XV:n osa. Vuonna 1774 kuollutta kuningasta tituleerattiin myös nimellä Rakastettu, mutta hänen lähes 60-vuotinen valtakautensa päättyi kehnommin kuin kyseinen nimi antaa ymmärtää. Huvitusten, kuten lukuisien rakastajattarien, pariin vetäytynyt kuningas joutui kansan piirissä epäsuosioon ja kuoli unohdettuna.

Cannes'n kuuluilla elokuvafestivaaleilla palkittu Maïwenn kuvaa uutuuselokuvaansa ensi kesänä. Yhdeksi sen pääkuvauspaikoista on mainittu Versailles'n palatsi. Elokuvan oletetaan olevan ranskankielinen, mutta Deppille kieli ei ole vieras: hän asui vuosia Ranskassa yhdessä näyttelijä ja laulaja Vanessa Paradis'n kanssa, jonka kanssa hänellä on myös tytär.

Lähteet: IndieWire, THR, Variety

Kuva: Global Road Entertainment/Starlings Entertainment/ Relic Pictures/ Näkemiin professori, 2018

R. Isoviita 21.01.2022 klo 23:47

Voisiko Johnny Depp sittenkin palata Pirates of the Caribbean -leffoihin?

Huipputuottaja Bruckheimer valottaa tilannetta.

Neljäs Ihmeotukset-leffa ei ole näkyvissä: Ohjaaja lähti tekemään muuta

Dumbledoren salaisuudet ei ole kiinnostanut toivotusti.

Yksi iso hahmo puuttuu Top Gun -jatko-osasta – mutta miksi?

Näyttelijä itse on antanut yhden selityksen.

Robbie Williamsin elämästä kuvataan leffaa – tähti nähdään elokuvassa myös itse

Yli 75 miljoonaa levyä – niiden varrelta riittänee tarinaa.