Ohjaajalegenda Coppola aikoo maksaa unelmaelokuvansa vaikka ns. omasta pussistaan

2.9.2021 13:57

Pari vuotta sitten Francis Ford Coppola alkoi leikata uudelleen Kummisetä-trilogiansa lopetusta. Valmista jälkeä nähtiin viime vuonna. Huhtikuussa 82 vuotta täyttänyt ohjaajalegenda hamuaa yhä uusia projekteja, tai tällä kertaa kyse on oikeastaan paluusta vanhaan, sillä Coppola puskee eteenpäin kymmeniä vuosia suunnittelemaansa unelmaelokuvaa.

Kyseinen elokuva, Megalopolis, on nyt uudelleen roolituksen alla. Coppola pyrkii saamaan tarinansa kuvaukset käyntiin ensi vuoden lopulla. Leffan näyttelijälistalle tavoitellaan nyt sellaisia nimiä kuin Oscar Isaac, Zendaya, Cate Blanchett, Jon Voight, Jessica Lange, Forest Whitaker, Michelle Pfeiffer ja Kummisetä-elokuvissa nähty James Caan.

Viimeisimmässä versiossaan Megalopolis ammentaa muinaisen Rooman maailmasta, mutta sijoittuu uuden ajan New Yorkiin. Kaupunki on talousongelmien kourissa. Edellä mainituista Oscar Isaac näyttelisi ylimyshahmoa, joka päätyy ottamaan yhteen Forest Whitakerin tulkitseman pormestarin kanssa.

Useaan otteeseen tekeillä ollut raina yritetään saada viimein valmiiksi isolla punnerruksella: Hiljattain viinitilaansa myynyt Coppola uhoaa maksavansa Megalopoliksen kustannukset vaikka itse:

– Olen sitoutunut tekemään tämän elokuvan. […] Sen tekeminen maksaa 100-120 milj. dollaria. Turhaa sanoa, mutta toivon [kustannusten] olevan lähempänä ensimmäistä summaa. Olen […] halukas laittamaan omat rahani tähän. Mikä on mielenkiintoista, oli tämä dokumentti minun unelmastudiostani, kun omistin Zoetrope-studion, eikä minulla ollut pelkoa riskeerata koko omaisuuttani tehdäkseni unelmastani totta. No, tämä minussa ei ole ollenkaan muuttunut.

Lähteet: Deadline, Comingsoon.net

Kuva: Greg2600