Eeppisen fantasiapelin leffaversio on viimein saatu kuvattua

20.8.2021 23:53

Suurta suosiota jo vuosikymmeniä nauttineen Dungeons & Dragons -roolipelin tiimoilta on pitkään haikailtu fanien toiveisiin vastaavaa elokuvaa. Miekka- ja magia -henkistä seikkailua on yritetty muovata elokuvan muotoon jopa muutamaan otteeseen, mutta näitä tuotoksia ei juuri ole kehuttu. Vuonna 2023 saattaa olla toisin.

Uutisoimme jo vuonna 2015 uudesta Dungeons & Dragons -elokuvasta, jota valmisteltiin Warner Brosilla. Sittemmin tämä projekti katosi kartalta, eikä lohikäärmeiden nousu siivilleen vaikuttanut onnistuvan millään. Nyt Dungeons & Dragons näyttää kuitenkin pääsevän lentoon Paramountin ja eOnen tuottamana.

Ohjaaja-käsikirjoittaja John Francis Daley, joka on tullut tutuksi myös näyttelijänä (Bones, Freaks & Geeks), on tiedottanut Twitterissä elokuvan kuvausten tulleen viimein päätökseen. Rupeaman vaativuudesta kertoo hänen lisäkommenttinsa: ”Olen yhä hengissä!” Hänen kanssaan leffaa on luotsannut Jonathan Goldstein (Spider-Man: Homecoming). Kaksikon Dungeons & Dragons -versioinnista on lupailtu suuren luokan toimintaseikkailua, jossa on mukana myös huumoria.

Nyt raina käy läpi jälkityöt, ja ensi-iltaa odotellaan siis vuodelle 2023. Tässä versioinnissa näyttelevät mm. Chris Pine, Hugh Grant, Michelle Rodriguez, Sophia Lillis ja Regé-Jean Page.

Lähteet: MovieWeb, THR

Kuva: LadyofHats