Miksi Amber Heard ei saanutkaan potkuja Aquaman-jatko-osasta?

2.8.2021 12:39

Aquaman 2 eli Aquaman and the Lost Kingdom on tulossa levitykseen ensi vuonna. Sen merkkirooleissa nähdään tutusti Jason Momoa ja Amber Heard, vaikka Heardia osallistumista vastaan on kampanjoitu voimalla. Kampanjan takana ovat Johnny Deppin ja Amber Heardin aivoeron rumat yksityiskohdat – kun Johnny Depp joutui niihin liittyen astumaan pois Ihmeotukset-leffasarjan roolista kesken kuvausten, fanikunta on rummuttanut myös Amber Heardin potkujen puolesta.

Tällä hetkellä Heardin erottamista vaativalla kampanjalla on yli 1,8 milj. allekirjoittajaa. Studio ei kuitenkaan ole vaihtanut Heardin tilalle toista näyttelijätärtä merten Meraksi. Tuottaja Peter Safran tarjoaa selityksen asiaan.

– Rehellisesti sanottuna en usko, että reagoimme koskaan pelkästään fanien painostukseen. Pitää tehdä se, mikä on elokuvalle parhaaksi. Meistä tuntui, että jos James Wan [ohjaa] ja Jason Momoa [on Aquaman], Amber Heardin pitää olla mukana. Niin se vain on, Safran kuittaa.

Heard on itse julkisesti todennut vaatimusten olevan vain maksettuja huhuja sosiaalisessa mediassa.

Lähteet: THR, CBR, EW

Kuva: Warner Bros./ Aquaman, 2018