Kate Winslet kritisoi leffojen markkinointia: Silkkaa tuhlausta

14.9.2020 13:14

Leffojen markkinointi haukkaa ison palan niiden budjetista. Promootiokiertueet voisi kuitenkin Titanicistä kaiken 1990-luvulla kansan tietoisuuteen ponnahtaneen näyttelijä Kate Winsletin mukaan jättää vähemmälle.

Winslet tähdittää nyt leffaa Ammonite. Periodidraama oli ensi-illassa Toronton elokuvajuhlilla, mutta sen rantautumista Suomeen joudutaan odottelemaan vielä. Toronton festivaalin muuttuminen olosuhteiden pakosta pitkälti virtuaaliseksi tapahtumaksi ei harmittanut Winsletiä, sillä hänestä on mukavampi kertoa leffasta esim. videopuhelun välityksellä kuin esityspaikalla tai punaisella matolla.

– Rakastan sitä, ettei tarvitse tälläytyä niihin hemmetin kolttuihin ja korkkareihin. Kaikki se raha. Se on aina rassannut minua, se raha, mikä tuhlataan valtaviin markkinointitapahtumiin: [Niihin] lennätetään toimittajia, näyttelijöitä, glamour-porukkaa kaikkialta maailmasta. Mikä helvetissä siinä on olevinaan niin tärkeää? [S]e haloo ja hukattu raha – nämä voitaisiin käyttää paremmin panostamalla enemmän indie-elokuviin [tai vaikka] rakentamalla luokkahuoneita, Winslet tylyttää.

Lähteet: IndieWire, TIFF

Kuva: See Saw Films/Ammonite, 2020