Liam Neeson ei olekaan heittämässä rukkasiaan naulaan?

Schindlerin listan aikaan draamanäyttelijöiden huippunimeksi kohonnut Liam Neeson on viime vuosina ollut myös kysytty toimintatähti. Vuoden 2008 Taken-elokuva ei toki ollut Neesonin ensimmäinen toimintaraina, mutta sitä voi silti pitää käännekohtana hänen urallaan. Jokin aika sitten Neeson kuitenkin toisti jo pari vuotta sitten esittämän arvelunsa, että hän olisi liian vanha kyseisen lajityypin rainoihin.

Toronton kansainvälisillä elokuvajuhlilla antamassaan lausunnossa Neeson totesi näin:

- Ne lykkäävät minulle edelleen tukuittain rahaa, jotta tekisin tätä genreä. Minä sanon siitä: "Hei, jätkät, olen 65-vuotias, helvetti." Yleisö lakka lopulta katsomasta niitä.

Irlantilaisnäyttelijä vaikuttaa kuitenkin olevan yhä edelleen käytettävissä myös toiminnallisiin leffoihin. Vieläkin tuoreemmassa lausunnossaan hän nimittäin oikoo käsitystä siitä, että olisi eläköitymässä ns. äksönin parista.

- Se ei ole totta. […] Aion tehdä toimintaleffoja, kunnes päädyn hautaan, Neeson vakuuttaa nyt. Häneltä on kuin sanojensa vakuudeksi tulossa ensi vuonna The Commuter, jossa hän näyttelee rikosvyyhtiin sotkeutuvaa liikemiestä, norjalaisjännäriin pohjautuva lumiaurarymistely Hard Powder ja näiden lisäksi hänet on kiinnitetty legendaarisen film noir -kasvo Humphrey Bogartin aikanaan ikoniseksi tekemän yksityisetsivä Philip Marlowen osaan elokuvaan Marlowe.

Lähteet: Variety, CinemaBlend

Kuva: Taken, 2009/Europacorp - M6 Films - Crive Productions, Magali Bragard

R. Isoviita 29.09.2017 klo 18:27

Mitä kummaa? Disney laittoi irlantilaiskylän uuteen uskoon

Pitkään odotettu jatko-osa tekeillä.

Leffalippupalvelua epäillään toimista käyttäjäkuntaansa vastaan

Yhdysvaltalainen palvelu sai lokaa päälleen.

Kauhusarja Scream jatkuu, mutta mistä nyt on kyse?

Wes Cravenin aloittama leffasarja tekee paluuta ensi vuonna.

Etkö saa tarpeeksesi Jurassic Parkin kuumasta kaaosteoreetikosta? Lisää tulossa…

Jurassic World: Dominion ei ole ainut, jossa Jeff Goldblumin hahmo seikkailee jatkossa.