Liam Neeson ei aio jatkaa nykyisellä tiellä

12.3.2015 14:54

Montako Takenia Liam Neeson (62 v.) vielä tekee? Ilmeisesti näyttelijä alkaa olla sitä mieltä, ettei häntä nähdä enää kovin pitkään tanssimassa haudoilla tai juoksemassa ase tanassa pitkin öitä: tuoreessa The Guardianille antamassaan haastattelussa hän nimittäin toteaa toimintaleffaroolien olevan kohta ohi kohdaltaan.

– Ehkä [jatkan niissä] pari vuotta. Jos Luoja suo ja pysyn terveenä, Neeson sanoo. Steven Spielbergin Schindlerin listan kautta aikanaan isoksi nimeksi noussut Neeson on viime vuosina tehnyt enimmäkseen action-genren kovaotteisten miesten rooleja. Tämä ei välttämättä johdu yksin näyttelijästä itsestään, vaan myös tarjotuista käsikirjoituksista. Vuonna 2008 alkaneen Taken-elokuvasarjan menestys on todennäköisesti vaikuttanut siihen, millaisia käsikirjoituksia aiemmin mm. draamaelokuvissa Nell ja Kinsey pääosia esittänyt Neeson saa luettavakseen.

Ensi kuussa Suomessakin ensi-illan saavan Run All Night -mafiapläjäyksen ohjaaja Jaume Collet-Serra pitää Neesonia ja tämän ikätovereita hyvinä toimintastaroina. Vaikka Neesonin varsinainen toimintaura on alkanutkin myöhemmällä iällä, Collet-Serra kertoo vakuuttuneensa siitä, että näyttelijä nauttii näistä osista.

– Kun hän oli kolmikymppinen, muut tekivät saman ikäisinä näitä leffoja. […] Olen varma, että hänkin olisi halunnut, Collet-Serra huomauttaa ja lisää, että nykyään toimintaelokuvat muistuttavat vanhoja westernejä, joissa monet tähdet näyttelevät mutkitta pääosia vielä vanhemmalla iällä.

Lähteet: The Guardian, ScreenRant

Kuva: Finnkino (Tak3n)