Leijonakuninkaan uusi versio etenee

8.8.2017 14:36

Disneyn hittianimaatio Leijonakuninkaan ns. live action -versiointi saapuu elokuvateattereihin näillä näkymin vuonna 2019. Leffan näyttelijäkaarti alkaa jo vähitellen olla koossa. Jon Favreaun ohjaamassa elokuvassa ei silti ole tarkoitus esitellä hassuihin eläinpukuihin sonnustautuneita suurtähtiä.

Aiemmin Favreau on kertonut, että uuden Leijonakuninkaan suhteen hän käyttää tiimeineen samankaltaista lähestymistapaa kuin mitä he käyttivät Viidakkokirjan uudemman version kohdalla. Siinä tarkkaan hiotulla tietokoneanimaatiolla oli merkittävä rooli, mutta tämä ei ollut ainut syy, miksi kyseinen elokuva kipusi perhe-elokuvien listakärkeen viime vuonna. Kuten esim. brittiläisen Daily Recordin kriitikko kirjoitti, se on kauniisti kerrottu kasvutarina.

Leijonakuninkaan tulevaan versioon on kiinnitetty viimeisimpänä vahvistuksena Alfre Woodard (12 Years a Slave). Hän lainaa ääntään Simba-leijonan emolle. Hänen lisäkseen leffaan on roolitettu Donald Glover itse Simbaksi, legendaarinen James Earl Jones jälleen Mufasaksi, Seth Rogen Pumbaksi ja Billy Eichner Timoniksi. Chiwetel Ejioforin odotetaan puolestaan pian pääsevän sopimukseen katalan Scar-leijonan osasta.

Lähteet: CinemaBlend, The Wrap, Box Office Mojo, Daily Record

Kuva: Disney