Uhrijuhlan jatko-osa haaveissa

2.7.2015 17:14

1970-lukulaisen kauhuklassikko Uhrijuhlan jatko-osaprojekti ei ole pysähtynyt. Vaikka alkuperäisen elokuvan näyttelijöihin lukeutunut Sir Christopher Lee poistui keskuudestamme jokin aika sitten, Uhrijuhlan ohjaaja Robin Hardy on yhä suunnittelemassa uutta elokuvaa. Pari vuotta sitten kerroimme Hardyn tuumailevan elokuvansa rahoitusjärjestelyjä, mutta hän näyttää viimein keksineen niille ratkaisun.

Kuten muutamat muutkin nimekkäät alan ammattilaiset, myös Hardy on päätynyt hakemaan tukea leffalleen joukkorahoitussivuston avulla. IndieGoGo-sivustolla on avattu kampanja, jonka puolestapuhujana Hardy toimii itse. BBC:n haastattelussa ikämiessarjan ohjaaja kertoi Uhrijuhla-trilogian päätösosan, The Wrath of the Godsin, olevan samalla kunnianosoitus Sir Christopher Leelle, joka kykeni osallistumaan myös leffasarjan toiseen osaan eli The Wicker Treehen.

IndieGoGo-sivulla julkaistuissa kuvissa ja videoissa näkyy ohjaajan oma kädenjälki ja vahva visio siitä, mitä hän haluaa trilogiansa päätösosaan. Pohjoismaiset jumalat ja näiden palvonta ovat leffan tapahtumien keskiössä, mutta tällä kertaa Hardy haluaa mukaan myös steampunkia. Elokuvan yhteen päärooliin on tulossa islantilaislähtöinen Halla Williams, joka on tehnyt uraa mm. pop-laulajana ja TV-juontajana näyttelijäntöiden lomassa. Alkuperäisestä Uhrijuhlasta uuteen elokuvaan jatkaa Lesley Mackie, jonka Daisy-hahmo oli ensimmäisessä leffassa vasta kouluikäinen.

Vaikka Hardy haaveilee saavansa trilogiansa päätökseen, toistaiseksi hänen kampanjansa on kerännyt melko vaisun vastaanoton. Uhrijuhlan ystävillä on kuitenkin vielä 40 päivää aikaa kantaa kortensa kekoon.

Lähteet: BBC, IndieGoGo, Shock Till You Drop

Kuva: The Wrath of the Gods Ltd.