Batman-fanin toive toteen

7.11.2013 07:32

Viikon suloisin uutinen ei ehkä ole huhu, jonka mukaan ukrainalaissyntyinen Olga Kurylenko (007 Quantum of Solace) olisi vahvasti ehdolla Ihmenaiseksi eli Wonder Womaniksi Ben Affleckin ja Henry Cavillin tähdittämään Batman vs. Superman -elokuvaan. Supersankariin varsinainen uutisemme kuitenkin liittyy: Hyväntekeväisyysjärjestö Make-A-Wish on nimittäin päättänyt toteuttaa erään pikkupojan toiveen olla viittasankari edes kerran elämässään.

Toiveen on esittänyt viisivuotias amerikkalaispoika Miles, joka sairastaa veren punasoluja vähentävää verisyöpää. Pieni leukemiapotilas ihailee Batmania ja 15. päivä kuluvaa kuuta hän pääsee seikkailemaan viittasankarina itse, sillä San Franciscon poliisipäällikkö on virallisesti pyytänyt apua Lepakkopoika Milesiltä. Make-A-Wishin tiedotteen mukaan San Francisco tarvitsee tuolloin Milesin ja aikuisen Batmanin apua mm. pahamaineisen Arvuuttajan eli Riddlerin nappaamisessa.

Batkid Milesin seikkailupäivään on pyydetty mukaan kaikkia lapsia, perheitä ja Batman-faneja. Päivän kohokohdaksi saattaneekin muodostua rikollisjahdin päättävä juhla, jossa kaupungin pormestari ja poliisipäällikkö palkitsevat nuoren lainpuolustajan kaiken kansan edessä hyvin tehdystä työstä. Make-A-Wish on aiemmin myös piristänyt alakouluikäisen leukemialapsi AJ:n arkea antamalla hänelle tilaisuuden leikkiä salaista agenttia tosielämän salaisen palvelun työntekijöiden kanssa.

Kuva: Kham Tran