Mönjäklassikoiden paluu!

14.5.2013 09:12

Teini-ikäisten mutanttininjakilpikonnien näkyminen uudessa elokuvassaan on ollut varmaa jo joitakin kuukausia, mutta nyt muutkin 1980- ja 1990-luvun mönjäklassikot ovat antaneet elpymisen merkkejä. Mikäli GeekTyrantin ja MovieWebin tietoja on uskominen, itse Arnold Schwarzenegger käy parhaillaan neuvotteluja uudesta Toxic Avenger -elokuvasta. Vaikka ex-kuvernaattorin tämän hetken uutukaisin, toimintapätkä The Last Stand löyhähti huonolle useiden arvostelujen mukaan, Arskaa pieni löyhkä ei vaikuta harmittavan.

Toxic Avengerin alkuperäinen versio on moniin kulttistatuksen omaaviin B-luokan elokuviin erikoistuneen amerikkalaisen Troma Entertainmentin luomus, jossa myrkkyjätteen runnoma talonmiehenruipelo löytää itsestään supervoimia. Schwarzeneggerille ei kaavailujen mukaan lankeaisi elokuvan nimirooli, vaan jokin toinen merkittävä osa. Leffan ohjaajaksi on kiinnitetty jo aikoja sitten myös sen käsikirjoituksesta osin vastaava Steve Pink (mm. Hot Tub Time Machinen ohjaus ja High Fidelityn käsikirjoitus).

Mönjälinjalla jatketaan tavallaan myös Warner Brosin Bloody Disgusting -sivustolle eilen vahvistamassa uudelleenfilmatisointiuutisessa. Vihreää ja suomuista riiviörokkaa pitäisi olla luvassa, jos tuottaja Seth Grahame-Smithin (Abraham Lincoln: Vampire Hunter) ja muiden projektin tekijöiden visiot yhtään kunnioittavat aiempia Riiviöt-leffoja. Warner Brosilla halutaan päivittää myös mogwaiden pieleen mennyttä lisääntymiskatastrofia tämän vuosisadan tyylillä, mutta Screenrantin arvelujen mukaan alkuperäisille elokuville uskollisesti. Niin elokuvan ohjaajasta kuin näyttelijöistäkään ei ole vielä varmaa informaatiota annettu.

Kuva: The Last Stand/ Nordisk Film