Brett Ratner ei enää onnistu saamaan sitä samaa potkua kuin aiemmissa osissa.

22.9.2008 19:38

Alkuperäinen nimi:Rush Hour 3
Valmistusvuosi:2007

Ykkösessä ensimmäistä kertaa nähty kiinalaisdiplomaatti yritetään salamurhata. Salamurhaajiksi paljastuvat Triadit, kiinalaisen rikollisliigan jäsenet. Carter (Chris Tucker) ja Lee (Jackie Chan) lähtevät Pariisiin Triadien perään. Tällä kertaa Carter ja Lee saavat avukseen ranskalaisen taksikuskin ja Soo Yungin (Jingchu Zhang), joka nähtiin ensimmäistä kertaa ykkösosassa.

Rush Hour -elokuvasarja on edennyt reilun kymmenen vuoden aikana kolmanteen osaaan samoilla päänäyttelijöillä ja samalla ohjaajalla. Luvassa on siis tälläkin kertaa varsin viihdyttävä puolituntinen, tosin edellisiin osiin verrattuna taso on jo selvästi laskenut. Brett Ratner ei enää onnistu saamaan sitä samaa potkua kuin aiemmissa osissa. Ja vaikka Chaninkin ikä alkaa jo painaa päälle, niin kohtalaisen hyvin hän vielä pysyy menossa mukana. Tucker puolestaan hoitaa roolinsa tavallisella huolettomalla tyylillään kotiin.

Rush Hour 3 on jatkaa sitä samaa tuttua kaavaa kuin edeltäjänsäkin, mikä ei ole huono asia ollenkaan. Mutta jos hyvää toimintakomediaa etisiskelet, suosittelen ennemminkin edellisiä osia. Ja jos taas on edelliset osat moneen kertaan nähty, niin olisi sinun syytä nähdä tämäkin.

Arvosteltu: 22.09.2008