Knock at the Cabin

Alkuperäinen nimi:Knock at the Cabin
Valmistusvuosi:2023
Pisteytyksiä: 11
Tarkka arvio: 2.64

Nuori tyttö ja hänen vanhempansa viettävät lomaa syrjäisellä mökillä, kun neljä aseistautunutta muukalaista ottaa heidät panttivangeikseen. He vaativat perhettä tekemään mahdottoman valinnan maailmanlopun estämiseksi. Eristyksissä muusta maailmasta perhe joutuu päättämään, mitä uskoa, ennen kuin on liian myöhäistä.

Kommentit & Pisteytykset

JoonaPrkl

2,5

KaiZeri

Tämä oli ihan ok, vaikkakin jäin kaipaamaan (syvällisempää?) elokuvassa.

dbgirl

Ihan hyvä ja erilainen home invasion -leffa. M. Night Shyamalan on onnistunut ohjaamaan tiukasti ja hallitusti niin että tunnelma on koko ajan hieman jännittynyt. Lisäksi pidin siitä miten pystyin uskomaan ja ymmärtämään sekä kaapattuja että heidän sieppaajiaan. Epäuskoisuus oli silti aina läsnä ja mysteeri pitikin hyvin tätä leffaa pinnalla. Se pikkutyttö oli todella lahjakas. Leffan alku oli ihan creepy ja kamala kun luulin ensin Bautistan esittämän hahmon olevan jotain muuta kuin mitä hän sitten lopulta oli, ja hyvä niin ettei ollut sitä mitä luulin. Hyvä leffa, mutta en usko katsovani enää toiste.

harr1v

andy

Knock at the Cabin on epätasaisen uran tehneeltä M. Night Shyamalanilta astetta toimivampi psykologinen-trilleri joka on idealtaan vähän kuin Olkikoirat meets Knowing. Mökin sisälle sijoittuviin kohtauksiin M. Night Shyamalan rakentaa mukavan kireän tunnelman jonka rikkoo muumat surrealistiset lopunajan kohtaukset ja pari tylyä tappokohtausta. Vastaavasti muutamat takaumakohtaukset tuntuivat vähän turhilta. Dave Bautista tekee mainion roolin kylmän rauhallisena sanansaattajana.

The Sam1
Visailija