Life

Alkuperäinen nimi:Life
Valmistusvuosi:2017
Pisteytyksiä: 95
Tarkka arvio: 3.23

LIFE kertoo kansainvälisen avaruusaseman kuusihenkisestä miehistöstä, joka on yhden koko ihmiskunnan historian tärkeimmän löydön äärellä: heillä on ensimmäiset todisteet Maan ulkopuolisesta elämästä Marsissa. Miehistön alkaessa tutkia löytöään tarkemmin, heidän tutkimusmetodinsa johtavat tahattomiin seurauksiin ja heidän löytämänsä elämä onkin älykkäämpää, kuin kukaan osasi edes odottaa.

Kommentit & Pisteytykset

Joku

Yllättävän tiukka moderni scifijännäri! Ideahan tähän on apinoitu tusinasta muusta genren elokuvasta, mutta Life toteuttaa kaiken niin hyvin ettei se haittaa menoa lainkaan. Näyttelijät on hyviä, tehosteet hienoja ja ennenkaikkea elokuva onnistuu pitämään jännitteensä todella hyvin loppuun asti. Alun hitaampi tunnelman rakentelu palkitaan loppua kohden kunnon rymistelyllä. Tosiaan monet elokuvan kohtauksista on sellaisia, että tuli fiilis ”oon nähnyt tän jossain jo aiemmin”. Mikään omaperäisin teos siis ei ole kyseessä. Kuitenkin kuten sanoin, niin Life tekee näistä vanhoista aineksista omannäköisensä tarinan ja siksi se kantaa hienosti. Pituus on myös maltettu pitää reilusti alle kahdessa tunnissa joka auttaa leffan rytmiä ja tiivistä tunnelmaa pysymään kasassa. Lopetustwisti oli ehkä vähän nähtävissä, mutta tarkemmin ajateltuna se oli melko hyytävä! Toimii siis leffan eduksi lopulta sekin.

Scifin ja kauhun yhdistelmä on aina ollut mun makuun ja just tälläsiä Lifen kaltaisia elokuvia on aina mukava löytää modernistakin katalogista. Varmasti tulen katsomaan tämän joskus uudelleenkin. Hyvää viihdettä!

apc 53
Rutanen