Yksi maailman parhaimpia elokuvia missä kaikki on täydellistä.

24.7.2006 19:43

Alkuperäinen nimi:Unforgiven
Valmistusvuosi:1992

William Munny (Eastwood) on jättänyt tappohommat ja onkin ollut kaidalla tiellä jo monta vuotta. Kumminkin rauha pysähtyy kun eräs Schofield Kidiksi (Woolvett) itseään kutsuva nuori palkkionmetsästäjä tulee kutsumaan tätä partnerikseen tappokeikalle. Pienen epäröinnin jälkeen Munny suostuu ja kutsuu mukaan kolmanneksi tappajaksi vanhan ystävänsä Ned Loganin (Freeman).

Voin jopa sanoa että tämä todellakin on paras Western koskaan ja lisäksi tämä on kyyditetty hyvillä näyttelijöillä (Eastwood, Freeman, Hackman).
Eli ainakin näyttelijävalinnat ovat onnistuneita.
Toinen onnistunut asia on Eastwoodin ohjaus, mies todellakin osaa asiansa ja kun vanhuutta tulee niin ohjaus taidot kehittyvät ainakin Clintin osalta.

Tämän elokuvan nimi kun Armoton on, niin voisi luulla että Sheriffi Little Bill on Armoton, mutta tosiassa Clintin esittämä William Munny on se Armoton, eikä loppujen lopuksi hän ole niin hyvis kuin annetaan ymmärtää.

Elokuvassa hienoa on sen rauhallisuus, eli ei jatkuvasti ole tulitaisteluja ja mennään asia kerrallaan. Tämän asian luo tietysti vanhat näyttelijät joilla on kokemusta ja he osaavat hommansa, kumminkaan elokuva ei ole tylsä vaan erittäin viihdyttävä.

Minun mielestäni kyseessä on viiden tähden arvoinen western joka peittoaa helposti spaghettiwesternit ja kaikki muutkin mitkä olen nähnyt, oikeastaan kyseessä on yksi maailman parhaimpia elokuvia missä kaikki on täydellistä.

nimimerkki: Schwarzenegger

Arvosteltu: 24.07.2006