Visuaalisesti tyydyttävä, muuten kertakäyttöinen.

7.7.2012 11:46

Alkuperäinen nimi:Ghost Rider: Spirit of Vengeance
Valmistusvuosi:2012

Kertakaikkisen keskinkertaista Hollywood-”viihdettä”. Eihän minulla mitään hirveitä odotuksia ollut tämän elokuvan suhteen, mutta oli se kyllä huono.

Ohjaajilla Mark Neveldine ja Brian Taylor on ehkä tullut jollain oluenkatkuisella illalla kuningasidea, että tehdäänpä jo ennestään floppanneeseen ideaan vielä huonompi jatko-osa. Ja voi herranjestas minkälainen pannukakku olikaan tämä Marvelin uusin elokuvatuotos. Visuaalinen puoli ja toteutus oli kyllä ihan kunnossa ja ne harvat toimintakohtaukset olivat ihan hyviä niin kuin myös itse Ghost Rider, joka oli selvästi paremman näköinen edelliseen osaan verrattuna.

Siitä päästäänkin sitten elokuvan typerääkin typerämpään juoneen. Aineksia olisi ollut paljon parempaan, mutta kun ei niin ei. Aivoton ja sisällötön oli itse ”ajajan” puhdistuminen kirouksestaan, jota ei millään tavalla selitetty. Ai niin, ja mukaan oli sotkettu joku enkelikin mukaan, huhhuh!Olisin toivonut myös itse paholaista kuviin enemmän, sillä nyt tämä tyytyi olemaan poissa kuvista ja estradi annettiin lopussa jollekin ihme tuhoajalle, joka ei olisi vähempää voinut kiinnostaa. Nicolas Cage oli vähän kohmeessa (niin kuin yleensäkin) ja elokuvan muissa tärkeissä rooleissa esiintyvät nainen ja poika, joiden nimiä en vaivaudu muistamaan, alkoivat pidemmän päälle lähinnä ketuttamaan.

Yhteenvetona voisin jopa suositella tätä lahnaa jollekin aloittelevalle leffojenkatselijalle, joka pitää sarjakuvista. Toisaalta, jos on lukenut Ghost Rider -sarjakuvia on elokuva silloin iso pettymys. Yhden tähden annan visuaalisesta toteutuksesta ja toisen itse ajajasta, joka oli hienon näköinen. Kertakäyttöistä.

Arvosteltu: 07.07.2012