Tyypillinen teinikauhuelokuva, että ei vähemmästä väliä.

12.4.2006 18:50

Alkuperäinen nimi:Cry Wolf
Valmistusvuosi:2005

Wes Cravenin ohjaama Scream (1996) herätti henkiin teinikauhuelokuvan, joita onkin sitten tullut vuosien varrella hieman liikaa. Urbad Legendit, Tiedän mitä teit viime kesänä, jne. Tuohon genreen ei tee poikkeusta Jeff Wadlowin ohjaama Cry Wolf.

Jälleen on ryhmä teinejä yliopiston campuksella, jonne saapuu uusi oppilas Owen (Morris). Kyseisellä alueella on juuri löydetty nuoren naisen ruumis. Owen liittyy hehkeän Dodgerin (Booth) innoittamana salaiseen kerhoon, joka kokoontuu aina öisin. Porukka saa idean, että murhalle voisi kirjoittaa tarinan. He kirjoittavat listaavat salakerhon jäsenet ja antavat murhaajalle nimen Wolf. Yllätysten yllätys: yksitellen he joutuvat raakojen murhien uhreiksi. Heidän opettajansa Rich Walker (Bon Jovi) kehottaa heitä lopettamaan ennen kuin on liian myöhäistä.

Onpa jälleen niin tyypillinen teinikauhuelokuva, että ei vähemmästä väliä. Kliseitä viljellään oikein urakalla. Juonikin on onneton ja yllätyksetön, murhajaan motiivit paljastetaan liian aikaisin. Jon Bon Jovi on hauska ilmestys opettajana, joka varoittaa nuoria jatkavasta sekoilujaan. Pieneksi plussaksi voisi luokitella sen, että teinit saavat oikein itse luoda murhaajan itselleen.

Elokuvan takakannessa lukee: uskallatko katsoa tämän yksin? Pelottava elokuva ei ollut missään vaiheessa, niin kuin ei tämän lajityypin edustajat lähes koskaan. Jos nyt vielä tälläinen murhaaja teiniryhmän keskuudessa kiinnostaa, katsele Cry Wolf, vannoutuneille kauhuelokuvien ystäville tämä luultavasti tarjoaa vain kliseisen välipalan.

nimimerkki: andy

Arvosteltu: 12.04.2006