Todella onnistunut komedia, mutta pisteitä rokottaavat hieman turhat yritykset olla jännittävä.

26.10.2008 20:17

Alkuperäinen nimi:Scoop
Valmistusvuosi:2006

Aloitteleva toimittaja Sondra Pransky (Scarlett Johansson) saa vinkin skuupista edesmenneeltä huippujuornalistilta – siitä elokuvan genreissä oleva fantasia – jonka mukaan charmikas miljonääri Peter Lyman (Hugh Jackman) olisi sarjamurhaaja. Niinpä hän aloittaa tutkimukset vanhan taikurin Sid Watermanin (Woody Allen) kanssa. Tämä outo pari saa Peterin luottamuksen, ja yrittävät pitää yllä peitetarinaansa seurapiireissä ja samalla ratkaista, että onko Peter murhaaja vai ei.

Scoop kertoo hauskan tarinan, joka kannattaa katsoa alusta loppuun. Valitettavasti elokuvan jännityspiirteet jäävät vähäisiksi ja huonoiksi, joten ainakin minun kirjoissani tämä elokuvan pitäisi olla pelkkä komedia. Onneksi komediallinen puoli on taattua Woody Allen -laatua, joka saa katsojan varmasti nauramaan.

Hahmot ovat hyvin näytelty, ainakin Woodyn tulkitsema vanha taikuri Sid on todella nerokas hahmo, jonka dialogit sekä ylipäätään hahmon hölmöilyt seurapiireissä saavat varmasti katsojat nauramaan. Scarlett ja Hugh tekevät myös hyvää työtä, Scarlett on uskottava aloittelevana toimittajana sekä Hugh omaksuu rikkaan Peterin roolin kiitettävästi.

Kokonaisuutena Scoop on todella onnistunut komedia, mutta pisteitä rokottaavat hieman elokuvan turhat yritykset olla jännittävä. Jos elokuva olisi puhtaasti pelkkä komedia, niin omasta mielestäni se olisi täysi viiden tähden elokuva. Scoop on hauska ja kekseliäs elokuva, jonka näyttelijät ovat hyviä mutta ennen kaikkea elokuva on todella viihdyttävä jota ei kannata jättää väliin jos pitää Woody Allenin töistä.

Arvosteltu: 26.10.2008