Tämä on yksi kaikkien aikojen parhaista komedioista!

3.12.2004 16:38

Alkuperäinen nimi:Three Fugitives
Valmistusvuosi:1989

Tulipa taas katsottua tällainenkin nauhalle otettu filmi, onneksi.

Lucas (Nolte) vapautuu vankilasta vietettyään siellä pitkään, 5 vuotta. Hän istui 14 pankkiryöstöstä, ja aikoo nyt aloittaa uuden elämän lakia noudattavana kansalaisena. Tätähän ei konstaapeli Dugan (Jones) usko, vaan hän antaa Lucasin pyytäessä tälle kyydin pankkiin. Lucas ei aio tehdä muuta, kuin avata tilin itselleen, mutta kaikki kääntyykin päälaelleen Perryn (Short) astuessa pankkiin. Perry nimittäin aikoo ryöstää pankin. Kytät kutsutaan paikalle, ja Lucasin pahaksi onneksi hän joutuu Perryn panttivangiksi. Dugan tietenkin luulee Lucasin suorittavan ryöstöä, ja tästä alkaa Lucasin uusi pakomatka, maustettuna hulvattomilla kommelluksilla ja Perryn mykällä tyttärellä, sekä Lucasin eläinlääkärivierailulla.

Elokuva jaksaa naurattaa kerta toisensa perään. Käsikirjoituksessa on juuri sitä parasta huumoria, mitä nykyajan komedioista puuttuu. Nolte ja Perry sopivat osiinsa täydellisesti, joka kohtaus on jollain tapaa koominen. Ohjaus ja kuvaus ovat sitä perus toimintakomediatyyliä, jossa vilisee poliiseja aseineen ja pamppuineen.

Elokuva on ehdottomasti katsomisen arvoinen, jos pidät esim. Mies ja alaston ase -huumorista, vaikkakin se on aika paljon erilaista kuin tässä. Harmi ettei elokuva ole päässyt Suomeen levitykseen. Suosittelen ronskin ja oikeasti hauskan huumorin ystäville – tämä on yksi kaikkien aikojen parhaista komedioista!

nimimerkki: Eternal_Rain

Arvosteltu: 03.12.2004