Mitään erikoista tässä ei ole. Silti ohjaaja Ivan Reitman pystyy taikomaan roskastakin viihdettä.

13.3.2004 11:52

Alkuperäinen nimi:Kindergarten Cop
Valmistusvuosi:1990

Kova kyttä John Kimble (Arnold Schwarzenegger) päätyy lastentarhaan suorittamaan työtetävään ja suojelemaan erästä perhettä. Tietenkin eräs romanssikin mahtuu mukaan.

Ivan Reitman ei voi millään uskoa, että Arskalla ei ole koomikon kykyjä. Heillä on nimittäin jopa kolme yhteistyötä ja jokainen komediaa. Silti tämä on ihan hyvää viihdettä ja on yllättävän hyväkin. Toimintakohtauksiakin on muutama mukana. Pelkkää kohellusta ja typeriä vitsejä on siis kyseessä.

Kun jättää aivotoiminnan hetkeksi aikaa pois päältä ja rentoutuu voi tästä pitääkin. Vitsit revitään pääasiassa lasten rehellisyydestä ja pelleilemisestä. Homma toimii yllättävän hyvin. Neljä kertaa olen tämän nyt nähnyt ja vieläkin jaksoi viihdyttää.

Vitsit alkaa loppua kohti loppumaan ja muka vakavat draamakohtaukset ärsyttää. Siinä kaksi huonoa puolta. Vitsi puoli jää itse asiassa hyvin vähäiseksi, mutta muutama vitsi siellä täällä ja kiva meno pitää katsojan mielenkiinnon yllä. Onhan se aina hulvatonta nähdä pieni poika juttelemassa peniksistä ja vaginoista.

Mitään erikoista tässä ei ole. Ohjaus ei ole mitään ihmeellistä eikä mitään kovia näyttelijäsuorituksia nähdä. Silti ohjaaja Ivan Reitman pystyy taikomaan roskastakin viihdettä. Pisteitä ei silti paljoa heru, mutta silti pidän tästä. Ikäraja on kyllä hieman ylhäinen, sillä parhaimmin tämä iskee 10-12-vuotiaisiin poikiin kuin meihin vähän vanhempiin.

Arvosteltu: 13.03.2004