Lucasin ohjaustyössä olisi ollut vielä parantamisen varaa. Huonoin Star Wars tähän mennessä.

6.11.2004 13:24

Star Wars II: Kloonien hyökkäys on uuden Star Wars -trilogian toinen, mutta viidenneksi tehty osa. Leffan tapahtumat sijoittuvat 10 vuotta Pimeä uhka -elokuvan jälkeen.

Galaksissa on tapahtunut monta muutosta, Anakin Skywalker on kasvanut hyväksi jedi-oppilaaksi parrakkaalle Obi-Wan Kenobille, Anakinin ihastus Padmé Amidalasta on tullut arvostettu senaattori. Anakin ja Obi-Wan saavat tehtävän jossa heidän pitää suojella Padmén henkeä vihamielisiltä politiikoilta. Padmé ja Anakin saavat viettää aikaa toistensa kanssa ja nämä rakastuvat salaa. Lopuksi nähdään valomiekkataistelu tietokoneanimoidun Yodan ja Christopher Leen esittämän entisen jedin Kreivi Dookun välillä.

Star Wars II:een on saatu vielä nimekkäämpi näyttelijäkaarti kuin edelliseen osaan. Vakiokasvot pysyvät, mutta remmiin on liittynyt Christopher Lee, joka loistaa taas kerran pahiksena. Muista suorituksista vielä: Hayden Christensenin tulkitsema Anakin on aivan saamarin ärsyttävä, Natalie Portman ja Ewan McGregor ovat kohtalaisia rooleissaan, parhaita näyttelijöitä Leen lisäksi olivat Samuel L. Jackson ja Ian McDiarmid. John Williams sävelsi Star Warsiin taas loistavat musiikit, mutta George Lucasin ohjaustyössä olisi ollut vielä parantamisen varaa.

Pitihän tämäkin nyt hyllyyn ostaa, onhan tämä sentään Star Wars. Ja ovi jätettiin hyvin auki ensi vuonna teattereihin ilmestyvälle kolmososalle. Aluksi elokuva olisi saanut minulta 3 ja puoli pistettä, mutta Hayden Christensen, George Lucasin ohjaus ja tietokoneella tehty Yoda pudottivat sen vaivaiseen 2:een ja puoleen pojoon. Eli kyllä, tämä oli huonoin Star Wars mitä tähän mennessä ollaan tehty. Suosittelen vain elokuvasarjan faneille.

nimimerkki: FilmSanteri

Arvosteltu: 06.11.2004