Komedia, jossa on vain pari varsinaisesti hauskaa kohtausta, on tuskin komedia.

1.8.2008 15:26

Alkuperäinen nimi:My Super Ex-Girlfriend
Valmistusvuosi:2006

Joskus ihminen ajautuu niin tylsyyden kyllästyttämään tilaan, että DVD-hyllystä on pakko kaivaa joku romanttinen komedia viihdykkeeksi. ”My Super Ex-Girlfriend” -niminen leffa oli vuorossa tällä kertaa, enkä voi mennä kovin hyvillä mielin sanomaan sen olleen tylsän iltani pelastaja.

Mm. Uma Thurmanin ja Luke Wilsonin tähdittämä elokuva kertoo Matt Saundersista, miehestä, joka kaverinsa yllyttämänä päättää iskeä nätin typykän metrossa. Matt ei osaa aavistaakaan, että tämä Jenny Johnson -niminen naikkonen on todellisuudessa kaupunkilaisten elämää helpottava supersankari G-tyttö ja kaiken lisäksi harvinaisen mustasukkainen tapaus. Kun Matt sitten pistää onnettomalle suhteelle lopun, supersankarinainen päättää tehdä miekkosen elämästä sanalla sanoen helvettiä. Ja helppoahan se on, kun pystyy repimään auton parkkihallin seinästä läpi ja heittelemään ihmisiä hailla.

Elokuvan idea on ihan hauska, mutta silti sen katsominen oli aika tuskaista toimintaa. Näyttelijäsuoritukset ovat alusta loppuun saakka kuivakkoja, jopa G-tyttönä nähtävä Uma Thurman, jota olen aina pitänyt yhtenä parhaimmista naisnäyttelijöistä, vetää roolinsa niukin naukin jotenkin. Komedia, jossa on vain pari varsinaisesti hauskaa kohtausta, on tuskin komedia. Juuri sellainen elokuva tässä tapauksessa on kyseessä.

Arvosteltu: 01.08.2008