Katsomisen arvoinen elokuva, joka kestää monia katselukertoja!

25.3.2017 09:34

Dom Cobb on varas, mutta ei ihan tavallinen varas. Hän ryöstää ihmisten unista. Hän ja hänen ryhmänsä saavat tehtäväkseen uhrin mieleen istuttamisen, joka ei ole aivan niin helppoa…

Inception saattaa aluksi kuulostaa epärealistiselle, mutta tätä se ei ole. Elokuvan ohjaaja Christopher Nolan on onnistunut luomaan uskomattoman realistisen, eeppisen ja hyvän elokuvan. Nolan onnistuu toteuttamaan kaikki kohtaukset melkein täydellisesti. Ripaus Matrixia ja Nolania ja kyseessä on yksi maailman parhaimmista elokuvista, joita on koskaan tehty! Musiikki on myös uskomattoman hyvää ja tästä saamme kiittää Hans Zimmeria, joka on tuttu Nolanin muista elokuvista. Elokuvan kantava voima on tietenkin erikoistehosteet. Suurella budjetille saatiin suuret erikoistehosteet, jotka ovat niin eeppiset, että ei vähään aikaan sellaisia ole nähty. Vaikka erikoistehosteet hoitavat paljon, on silti näyttelijöille annettu tilaa.

Dom Cobbia esittävä Leonardo DiCaprio tekee yhden uransa parhaimmista roolisuorituksista, mutta ei kuitenkaan parasta. Tämä todisti minulle ensimmäisen kerran, etttä hän osaa oikeasti näytellä. Sitten on Joseph Gordon-Levitt, joka tuli minulle tutuksi ensimmäisen kerran Yön ritarin paluussa. Hänkin vetää mainion roolisuorituksen. Kolmantena meillä on Tom Hardy, jossa hänessäkään ei ole mitään moitittavaa. Cillian Murphy suoriutuu hänkin hyvin. Marion Cotillard on yksi parhaimmista naisnäyttelijöistä ja ei petä tälläkään kertaa. Viimeisenä meillä on Ariadne, jota tulkitsee Ellen Page. Hän jää hieman varjoon ja unohtui itseltäni helposti. Tuon roolin olisi voinut vetää kuka vaan.

Näyttelijät ovat hyviä, toiminta pelaa, ohjaus on loistavaa ja kestää monia katselukertoja! Mitä muuta voisi elokuvalta toivoa? Jos Christopher Nolan jatkaa samanlailla, hänestä voi tulla yksi parhaimmista ohjaajista ikinä. Sellainen hän kyllä taitaa olla jo, mutta aina on parantamisen varaa. Elokuva on 5/5, mutta ei täydellinen!

Arvosteltu: 25.03.2017