Elisabeth Moss oikoi väitettä uudesta roolistaan

Vaikka Universalin yritys luoda Marvelin ja DC:n leffasarjojen kaltaista uutta menestystä omista kauhuelokuvistaan onkin ollut epäonninen, studio ei ole täysin hylännyt suunnitelmiaan. Tom Cruisen tähdittämän Muumion jälkeen uusi elokuvaversiointi on tulossa ainakin Näkymättömästä miehestä eli The Invisible Manista.

Näkymättömän miehen tarina on perinteisesti keskittynyt tieteellisen kokeensa tyrivän tiedemiehen ympärille ja muuttuu peruuttamattomasti. Taannoin uudesta leffasta levisi kuitenkin väite, että sen sukupuoliroolit olisi käännetty päälaelleen. Väitettä tuki tieto siitä, että mm. The Handmaid's Tale -sarjasta tuttu Elisabeth Moss neuvotteli elokuvan pääroolista ja elokuvaan aiemmin liitetty Johnny Depp ei enää ollut siinä mukana.

Moss tosiaan nähtäneen elokuvassa, mutta näyttelijä kiistää väitetyn sukupuoliroolien vaihtumisen.

- Osittain halusin tämän [roolin] siksi, koska tunsin tämän olevan oikeastaan todella feministinen tarina naisen voimaantumisesta ja uhrin eräänlaisesta selviytymisestä. En ole näkymätön henkilö, mutta siinä on näkymätön henkilö - jos tämä yhtään selventää asiaa, Moss kommentoi osaansa THR:n haastattelussa.

Elokuvan käsikirjoittajana ja ohjaajana toimii Leigh Whannell (Insidious: Chapter 3).

Lähteet: THR, Variety, Digital Spy, EW

Kuva: HBO/Hulu/George Kraychyk/The Handmaid's Tale

R. Isoviita 26.04.2019 klo 14:38

Tarantinon uusimmalle annettiin aplodit seisten

Cannes’n elokuvavieraat ovat nähneet Once Upon a Time in Hollywoodin.

Schwarzeneggerin kimppuun hyökännyt ei joudu syytteeseen

Toimintatähden päälle karattiin viikonloppuna.

Seuraava Batman-näyttelijä on lähes valittu?

Lista vaihtoehdoista lyhenee.

Thor: Ragnarök -ohjaaja kertoo Hitler-satiiristaan

Taika Waititi esittää dikataattoria itse.