Chris Hemsworthin stuntmies paljastaa, mikä hänen työssään ei ole herkkua

18.4.2018 23:28

Supersankarin näytteleminen vaatii näyttelijältä paljon, mutta ei yksin tältä. Australialainen Chris Hemsworth (kuvassa) nähdään ukkosenjumala Thorina mm. Avengers: Infinity War -leffassa. Elokuvan vaativimmissa kohtauksissa häntä kuitenkin sijaistaa Bobby Holland Hanton, joka on tehnyt stuntnäyttelijän töitä myös James Bond -franchisen puolella.

Hanton valottaa tuoreessa haastattelussaan, millaista hänen työnsä oikeastaan on. Hänen mukaansa Thor on kaikkein vaativin hahmo, jota varten hän on joutunut koskaan valmistautumaan. Yksi syy tähän on Hemsworthin koko.

– Chris on entuudestaan iso, paljon minua suurempi, joten luonnollisesti joudun treenaamaan kaksin verroin, Hanton kertoo päivistään.

Pelkkä ns. punttien nosteleminen ei riitä, vaan sekä Hanton että Hemsworth joutuvat kumpikin mättämään kahdeksan tarkkaan suunniteltua ateriaa suihinsa joka päivä, myös kuvausten aikana, jotta he pysyisivät Marvel-hahmon massiivisissa mitoissa. Tämä tarkoittaa ruokailua n. parin tunnin välein.

– Jo se on omanlaisensa työ, toteaa Hanton, joka on toiminut Hemsworthin stuntmiehenä vuodesta 2013. Thor- ja Avengers-elokuvien kuvausaikataulut ovat olleet pahimmillaan sitä luokkaa, että myös Hantonin on ollut pakko pysytellä jopa puolitoista vuotta roolin vaatimassa kunnossa. Hänen mukaansa Thorin osaan tarvittavien lihasten kasvattamiseen ja ylläpitoon tarvitaan treeniä pitkin päivää, viimeiset puserrukset saatetaan tehdä vielä yöllä tai jo varhain aamusta.

Lähde: News.com.au

Kuva: Marvel Studios/Disney: Thor: Ragnarök, 2017