Tuttu Star Wars -näyttelijä haluaa palata leffasarjaan

Vaikka Tähtien sota -elokuvat ovat huippusuosittuja, kaikki leffasarjan näyttelijät eivät ole aina innolla halunneet palata vanhoihin rooleihinsa. Esimerkiksi Harrison Ford oli vuosia kiinnostuneempi tekemään muita rooleja kuin palaamaan salakuljettaja Han Soloksi ennen vuoden 2015Star Wars: The Force Awakensia. Eräs toinen alkuperäisen trilogian näyttelijöistä on kuitenkin väläytellyt haluavansa jatkaa tutussa osassaan - joskin jatkon esteenä on yksi mutta.

Kyseessä on skotlantilaissyntyinen Ian McDiarmid, joka näytteli virallisesti ensimmäisen kerran Star Wars -universumin läpimätää keisari Palpatinea elokuvassa Jedin paluu. McDiarmid uusi roolinsa vuosina 1999-2002 ilmestyneissä Star Wars -elokuvissa I-III. Spoilerivaroitus - se, mitä Palpatinelle Jedin paluussa tapahtui, teki kuitenkin hänen paluunsa leffasarjan jatko-osiin melko hankalaksi.

- Luulenpa, että sille on mahdollisuus […]. Uusien elokuvien tapauksessa [Palpatine eli minä] olen kuollut. Sitä ei käy kiistäminen. Mutta sitten on tämä, mitä kutsutaan antologiasarjaksi, ja oikeastaan sen tuoreimman osan, Rogue Onen, tapahtuma-aikana olin vallassa. Minuun viitattiin muutaman kerran, Darth Vader ilmestyi kuviin, mutta minua ei nähty. Ehkä he pitävät minua varalla myöhemmäksi yllätykseksi, en osaa sanoa. Tietenkään en halua kenenkään muun näyttelevän hahmoani, McDiarmid toteaa BBC:n haastattelussa. Nähtäväksi jää, vedetäänkö Palpatine-kortti hihasta esim. vielä käsikirjoitusta vailla olevassa Obi-Wan Kenobi -elokuvassa parin vuoden sisään tai jopa aiemmin, ensi vuodelle aikataulutetussa ja vielä lisäkuvausvaiheessa olevassa Han Solo -leffassa.

Lähteet: BBC, ScreenRant, IGN

Kuva: Dirk Vorderstraße

R. Isoviita 24.09.2017 klo 17:56

Eddie Redmayne kertoi Fantastic Beasts -leffasarjan tilanteesta

Näyttelijältä lipsahti pieni tiedonmuru.

Viides Indiana Jones -leffa etenee

...vähä vähältä.

Kiefer Sutherland uuteen Takaa-ajettuun

Leffan sijasta vuorossa jälleen sarja.

Monesti palkittu huippukuvaaja haluaisi muutoksen leffantekoon

Roger Deakins harmittelee nykytapaa.