Affleck toppuuttelee Batman-huhuja

11.1.2017 13:13

Kuten joulukuussa kerroimme, Ben Affleckin The Batman-elokuvalla ei ole virallista julkaisupäivämäärää. Affleckin ensimmäinen kerta viittasankarin roolissa Batman v Superman: Dawn of Justicessa sai yleisesti verrattain positiivista palautetta, vaikka muuten kyseistä elokuvaa ei kaikkialla suorastaan ylistetty. Affleckin on tarkoitus palata Batmanin vermeisiin sekä Justice League -rainassa että hahmon sooloelokuvassa, joista jälkimmäisen ympärillä on viime viikkoina kiertänyt ikäviä huhuja.

Huhut lähtivät liikkeelle Affleckin lausunnosta, joka antoi ymmärtää, että elokuvan käsikirjoituksen kanssa olisi isoja ongelmia – kyseisessä lausunnossa näyttelijä totesi tekijöiden vielä odottelevan asioiden loksahtamista paikoilleen. Affleck, jolla on hallussaan joparhaan elokuvan Oscar vuodelta 2013, parhaan ohjauksen Golden Globe samalta vuodelta ja sekä parhaan käsikirjoituksen Oscar että Golden Globe vuodelta 1998, oletettavasti kuitenkin tietää, mitä hän on tekemässä. Affleck kertoi tilanteestaan Jimmy Kimmel Live -talkshow’ssa seuraavasti:

– Aion ohjata seuraavan Batmanin, teemme töitä sen parissa. Tämä on yksi niistä asioista, jotka ovat todella turhauttavia, koska esim. Live By Night -elokuvani kirjoittaminen ja valmistelu vei minulta puolitoista vuotta ja tein todella kovasti töitä, mutta kukaan ei välittänyt paskaakaan. Kukaan ei kysellyt siitä, että: ”Missä Live by Night viipyy?” Ja Batmanin kanssa saan kuulla tätä: ”Missä vitussa se Batman-leffa on?” Minä voin sanoa siihen vain, että: ”Hei jäbä, se on työn alla, anna nyt vähän rauhaa!”

Huhujen mukaan Warner Bros. on siirtänyt Batman-elokuvan kuvausten aloittamista tältä keväältä kesään. Se saattaa tarkoittaa, että elokuva julkaistaan aikaisintaan syksyllä 2018.

Lähteet: Jimmy Kimmel Live, We Got This Covered, Collider, ScreenRant

Kuva: Warner Bros.