Sigourney Weaver valaa toivoa Avatar-faneihin

Pitkään odotetuista Avatar- ja Alien-jatko-osista kuuluu taas uutta. Näyttelijä Sigourney Weaver on Varietylle antamassaan haastattelussa puhunut molemmista. Vaikka hänen hahmonsa kohtalo ei ensimmäisessä Avatar-rainassa ollut jatko-osien kannalta selkeä, Weaver on silti yhä mukana franchisessa ja aikoo palata myös Alien-jatkumon Ripleyksi.

Toistaiseksi Weaverin tähdittämän Alien-elokuvan kohtalo on edelleen vailla mitään suurta varmuutta. Ohjaaja Neill Blomkamp ja hän haluaisivat tehdä leffan, sillä Weaver kertoo pitävänsä Blomkampin käsikirjoituksesta paljon ja hänen mukaansa se päättäisi Ripleyn tarinan. Ridley Scottin Alien: Covenant on kuitenkin etusijalla, ja Scott on jo aiemmin todennut haluavansa pitää Alien-universumin langat tiukemmin omissa käsissään.

James Cameronin Avatar-jatko-osien toteutuminen puolestaan on jo hyvin varmaa. Weaverin lausunnon perusteella vaikuttaa myös siltä, että elokuvasarjan jatko voi tarjota jotakin vielä parempaa kuin sen ensimmäinen osa.

- Minun mielestäni ne kolme käsikirjoitusta, jotka olen tähän mennessä lukenut, ovat monta kertaa huikeampia laajuudessaan kuin ensimmäinen osa oli. [James Cameron] käsitteli isoja asioita ensimmäisessä elokuvassa, loi perheyhteisön, henkilöiden väliset suhteet ja maailman, ja nyt hän pääsee toden teolla pelaamaan [luomuksellaan], Weaver toteaa.

Avatar 2:lla tai sitä seuraavilla Avatar-elokuvilla ei ole vielä virallista julkaisupäivämäärää, mutta jotkut lähteet arvelevat toisen osan valmistuvan vuodelle 2018.

Lähteet: Variety, ScreenRant, CinemaBlend

Kuva: Avatar (James Cameron & Sigourney Weaver)/SF Film

R. Isoviita 02.12.2016 klo 14:32

Suuryhtiöiden kiista Spider-Manista: hyvät ja huonot puolet

Sony on tiedottanut neuvottelujen tilasta.

Matrix saa jatkoa, mutta miksi Laurence Fishburne ei ole ehkä mukana?

Keanu Reeves ja Carrie-Anne Moss uusivat roolinsa.

Arvaatko, kuka Downton Abbey -tähti harkitsi paluutaan pisimpään?

Elokuva jatkaa sarjan vaiheita syyskuussa.