Ridley Scott tarkkana Alienista

12.11.2015 12:31

District 9 -ohjaaja Neill Blomkamp häikäisi Alien-faneja konseptitaiteellaan muutamia kuukausia sitten. Blomkampin kuvat ja ideat olivat siinä määrin innostavia, että alkuperäisen Alien-elokuvan Ripley eli Sigourney Weaver ja moni muukin oli valmis tekemään uuden Alien-leffan hänen kanssaan. Prosessi eteni jopa niin pitkälle, että elokuvan ilmoitettiin tulevan ensi-iltaan vuonna 2017, mutta nyt näin ei käykään.

Syynä Blomkampin lupaavan projektin hidastumiselle tai jopa peruuntumiselle on Ridley Scott. Alkuperäisen Alien-elokuvan luotsi työstää parhaillaan omaa Prometheus 2 -projektiaan, joka tunnetusti sijoittuu samaan maailmaan Alien-elokuvien kanssa. Sittemmin Prometheus 2 on saanut uuden nimen, Alien: Paradise Lost, ja leffan julkaisu on aikataulutettu niin ikään vuodelle 2017.

Scott on julkisesti myöntänyt olevansa syy sille, ettei Blomkampin Alien-elokuvaa nähdä aiempien suunnitelmien mukaisesti:

– Yritän pitää tämän itselläni. Annoin toisen [Aliens – paluun ja sen jälkeisten tarinoiden] mennä käsistäni – minun ei olisi pitänyt antaa… Yritän uudestaan elvyttää tätä petoa ja päästää sen irti joksikin aikaa, koska pyrin lopulta takaisin siihen pisteeseen, josta Alien 1 alkaa.

Scottin pyöritellessä Alien-kuvioita Blomkamp on jo suunnannut katseensa uuteen projektiin, aikamatkailuelokuva The Gone Worldiin.

Lähteet: IGN, ScreenRant

Kuva: 20th Century Fox/ Prometheus