Jackman tiukkana Wolverine 3:n suhteen

27.9.2015 16:54

Hugh Jackmainin viimeistä Wolverine-leffaa odotellaan ilmeisesti tasan niin kauan kunnes Jackman on asioihin tyytyväinen. Näyttelijä kertoo Collider-sivuston haastattelussa, että hän on tiukkana elokuvan käsikirjoituksen suhteen. Huhujen mukaan elokuva ammentaa Mark Millarin ja Steve McNivenin X-Men-jatkumoon kuuluvan Old Man Logan -sarjakuvan tarinalinjasta.

Old Man Logan -sarjakuvissa Wolverine on pitänyt kyntensä piilossa jo vuosia, sillä hän aiheutti kerran vihollisensa luoman harhan vallassa karmean verilöylyn, jonka taakkaa ahmamies ei ole pystynyt ravistamaan harteiltaan. Elokuva olisi tarkoitus kuvata ensi vuonna, mutta sen käsikirjoittaminen on vielä kesken. Jackman voi määritellä melko pitkälle, mitä häntä vuodesta 2000 asti seuranneelle roolihahmolle siinä tapahtuu.

– Kuulostan hiukan varovaiselta, koska tämä on viimeinen kerta, kun näyttelen häntä ja olen todella sitoutunut tähän ja sanonut kaikille että en ryhdy kuvaamaan tätä ennen kuin käsikirjoitus on täydellinen, en ennen kuin tästä roolista voi lähteä täsmälleen sopivalla tavalla, Jackman kertoo. Hänen mukaansa Patrick Stewartin professori X ja Wolverine nähdään elokuvassa uudessa valossa: heidän välilleen viritellään ensimmäistä kertaa leffasarjan aikana eräänlaista isän ja pojan välistä suhdetta. Ideoita hiotaan viimeiseen saakka, jotta Jackmanin hyvästit rakastetulle hahmolleen onnistuisivat:

– Minulle ainut tapa luopua tästä on kuin vuotaisin verta studion lattialle päivittäin, näyttelijä summaa tuntemuksiaan viimeisen Wolverine-leffan osalta.

Lähde: Collider

Kuva: SF Film/Wolverine 2013