Toy Story jatkuu sittenkin

Woodyn, Buzzin ja kumppaneiden oletettiin jättävän hyvästit Toy Story 3:n myötä, vaan toisin kävi. Uutistoimisto Reuters kertoo Disneyn ja Pixarin suositun animaatiotrilogian saavan jatkoa vuonna 2017. Erityistä tässä tiedossa on se, että Toy Storylle luvataan jatkoa kokoillan elokuvan mitalla, eikä pelkästään uuden lyhytelokuvan verran.

Lelukaverusten menestynein seikkailu, Toy Story 3, nettosi lippuluukuilla yli 415 miljoonaa dollaria, mutta sen haikeat tunnelmat antoivat ymmärtää, etteivät letkeä lehmipoika Woody, kieliä taitava avaruusmies Buzz, Barbie ja muut tutut hahmot enää tulisi näkymään juuri muualla kuin Toy Story of Terrorin kaltaisissa alle puolituntisissa pätkissä. Uuden pitkän Toy Storyn ohjaajaksi on kiinnitetty myös ensimmäiset Toy Story -elokuvat ohjannut John Lasseter. Hän halusi heti alkajaisiksi rauhoitella faneja, jotka olivat mm. Twitterissä esittäneet epäilyjä Toy Story 4:n osalta.

- Me rakastamme näitä hahmoja, ne ovat kuin perhettämme. Me emme halua tehdä niiden kanssa mitään sellaista, mikä ei toimisi tai ylittäisi aiemmin tehtyä, Lasseter toteaa lausunnossaan. Hän vastaa Toy Story 4:n tarinasta itse yhdessä Lee Unkrichin (Nemoa etsimässä), Andrew Stantonin (WALL-E) ja Pete Docterin (Up - kohti korkeuksia) kanssa ja varsinaisen käsikirjoituksen laativat myös näyttelijöinä tunnetut Rashida Jones (Konttori) sekä Will McCormack (Perhesiteet). Toy Story -hahmoille aiemminkin äänensä antaneet näyttelijät, kuten Tom Hanks ja Tim Allen, oletettavasti uusivat roolinsa tulevassa animaatioseikkailussa.

Lähteet: Reuters, Collider, Box Office Mojo

Kuva: BVI Finland/ Toy Story 3

R. Isoviita 07.11.2014 klo 08:19

Kiefer Sutherland uuteen Takaa-ajettuun

Leffan sijasta vuorossa jälleen sarja.

Monesti palkittu huippukuvaaja haluaisi muutoksen leffantekoon

Roger Deakins harmittelee nykytapaa.

Ghostbusters: neljäs jengiläinen vahvisti paluunsa

Ernie Hudson on mukana uudessa leffassa.

Deadpool palaa valkokankaille piankin?

Mutta ei omassa elokuvassaan.