Indiana Jones 5: Mitä mieltä Harrison Ford on itsensä nuorentamisesta?

22.11.2022 00:08

Ensi vuoden kesäkaudelle aikataulutettu Indiana Jones -elokuvasarjan viides osa lupailee paljon. Etukäteen on huhuttu mm. natseihin liittyvästä juonenkulusta ja Harrison Fordin nuorentamisesta. Siitä huolimatta Indy-fanit suhtautuvat tulevaan leffaan tietyllä varauksella – sarjan viimeisin osa sai melko ristiriitaisen vastaanoton, eikä edes leffan käsikirjoittaja ollut tyytyväinen lopputulokseen.

Nyttemmin on paljastunut, että huhut Fordin nuorentamisesta olivat muutakin kuin vain puhetta. Tähti on saanut digitaalisen kasvojenkohotuksen ainakin elokuvan aloituskohtaukseen. Siinä Indy nähdään vuonna 1944 vastassaan joukko natseja.

Industrial Light and Magicin teknistä taituruutta ja vanhaa arkistomateriaalia Fordista nuorempana vaatinut kohtaus näyttää ennakkopuheiden mukaan niin hyvältä, että katsoja voi luulla tekijöiden löytäneen elokuvaan aiemmin käyttämättömäksi jääneen filminpätkän vuosien takaa.

Entä mitä mieltä Ford itse on nuorennetusta versiostaan?

– [Se oli] hiukan aavemaista. Tämä on ensimmäinen kerta, kun näin sellaista uskottavana… En taida ikinä haluta tietää, miten se toimii, mutta se toimii. Se ei kuitenkaan saa minua haluamaan olla nuori. Olen iloinen, että olen saavuttanut tämän iän, Ford toteaa.

Lähde: Variety

Kuva: Universal Pictures/ Indiana Jones and the Kingdom of Crystal Skull, 2008