Indiana Jones -käsikirjoittaja on samaa mieltä monia katsojia vaivanneesta asiasta

Viidettä Indiana Jones -seikkailua odotellaan vielä, sillä vaikka elokuva onkin ns. purkissa, sen ensi-ilta koittaa vasta ensi vuoden kesäkaudella. Leffan sisältöä on toistaiseksi vain arvailtu, mutta joissakin seikoissa sen oletetaan eroavan verrattuna neljänteen Indiana Jones -elokuvaan. Tällä kertaa luvassa tuskin on alien-teemaa, kuten viimeksi.

Paljon negatiivista palautetta ulkoavaruuden olentoihin liittyvästä juonikuviostaan saanut Indiana Jones ja kristallikallon valtakunta jää tiettävästi viimeiseksi Steven Spielbergin ja George Lucasin yhdessä tekemäksi Indy-seikkailuksi. Vaikka uusi leffa käyttääkin yhä mm. Lucasin kehittelemiä hahmoja, käsikirjoituksesta vastaavat muut, ja ohjaajana toimii Spielbergin sijasta James Mangold.

Neljättä Indy-rainaa kirjoittanut David Koepp on sittemmin kertonut, että hän ei oikeastaan olisi halunnut sotkea avaruusoliota elokuvan juoneen. Näin hän kertoo tapahtuneesta:

- En ollut tyytyväinen siihen ideaan [….] missään vaiheessa. Kun tulin mukaan, yritin taivutella [Spielbergiä ja Lucasia] muuttamaan sen - minulla oli toinen ajatus. He eivät halunneet muutosta. En sano, että minun ajatukseni olisi ollut parempi, mutta ajattelen, että elokuva kohtasi paljon vastustusta […ja] suuressa määrin [fanit sanoivat]: "Meistä ei tunnu, että avaruusolentojen olisi pitänyt olla Indiana Jones -leffassa."

Lähde: MovieWeb

Kuva: Universal Pictures/ Indiana Jones and the Kingdom of Crystal Skull, 2008

R. Isoviita 13.07.2022 klo 23:26

Näyttelijä Anne Heche 1969-2022

Vakava onnettomuus.

Efektipuolen tekijöiden ahdingosta kaikuu karuja huhuja

Marvelin tallissakaan asiat eivät ole niin hyvin kuin ulospäin voi näyttää.

Karate Kid -leffasarja saa jatkoa, mutta ilman Jaden Smithiä

Uusi nuori, uudet murheet.

70’s Show’n tähti paljasti sairastuneensa vaikeasti

Ashton Kutcherilla oli hankala vuosi.

Clu Gulager on kuollut

Tähti ehti kunnioitettavaan ikään.