Halloween: Vieläkö Jamie Lee Curtis tekisi lisää elokuvia kauhusarjaan?

5.10.2022 00:13

Viime vuonna julkaistua Halloween Killsiä seuraa tässä kuussa Halloween Ends. 1970-luvun lopulla aloitettu elokuvasarja on kokenut monia vaiheita, mutta kuten uusimman elokuvan nimi antaa ymmärtää, nyt lupaillaan eräänlaista päätöstä. Onko tämä tosiaan Michael Myersin loppu ja tähänkö päättyy Jamie Lee Curtisin tulkitseman Laurien taru?

Jos katsotaan lipputuloja, viimevuotinen Halloween-raina menestyi kauhuleffaksi varsin hyvin. 20 milj. dollarin budjetilla tuotettu Halloween Kills sai maailmanlaajuisesti kassaan yli 131,6 milj. dollaria. Suosion puolesta ei siis varsinaista estettä jatkolle olisi. Leffasarja on nojannut kuitenkin varsin vahvasti juuri naamioituneeseen tappajahahmoon ja tämän tuttuun uhriin.

Olisiko Jamie Lee Curtis valmis jatkamaan yhä Halloween-elokuvien parissa? Näyttelijä palaa kysymyksen myötä tilanteeseen muutama vuosi sitten ja antaa polveilevan vastauksen:

– Puhelin soi ja siellä oli Jake Gyllenhaal. Vastasin ja hän sanoi, että David Gordon Green, jonka kanssa hän oli tehnyt juuri leffan Stronger, halusi jutella minulle Halloween-elokuvasta. Se oli 2017 kesällä. Viimeinen asia, mitä viisi vuotta sitten luulin olevani tekemässä, oli Halloween-elokuva. Mutta tässä sitä ollaan, kolme uutta fantastisen tekijäporukan kanssa kuvattua [Halloweenia] myöhemmin. […] Minulla on nyt luovaa elämää sen takia, ja tämän menestyksen kautta. Minulla on yhteistyötä Blumhousen Jason Blumin kanssa, tuotantoyhtiö, olen kirjoittanut kauhuelokuvan, jonka ohjaan, tuotan tv-sarjaa, ostan kirjoja. Kaikkea sellaista, mitä en viisi vuotta sitten ajatellut olevani tekemässä. On tyhmää sanoa ei koskaan.

Lähteet: ScreenRant, Box Office Mojo

Kuva: Universal/ Halloween Ends, 2022