Yksi seikka ei ollut Jeff Bridgesin mieleen Marvel-tuotannossa

22.7.2022 15:21

Marvel Studios on sarjakuvaleffatuotantonsa alusta alkaen käyttänyt elokuvissaan nimekkäitä pitkän linjan näyttelijöitä uudempien tulokkaiden rinnalla. Keino on ollut toimiva, sillä kokeneilla tähdillä on sivurooleissakin erityistä voimaa. Jeff Bridges kuuluu tähän näyttelijäjoukkoon, mutta hän ei muistele Marvel-keikkaansa pelkästään hyvällä.

Bridges näytteli Robert Downey Jr:n kanssa Marvel Studiosin tuotantojen alkupäähän kuuluvassa Iron Man -elokuvasarjassa. Pahis Obadiah Stanena nähty Bridges kehuu yhteistyötä Downey Jr:n ja ohjaaja ja käsikirjoittaja Jon Favreaun kanssa:

– Olin onnekas [saadessani tilaisuuden työskennellä] heidän kanssaan, koska he ovat molemmat mainioita improvisoimaan ja vietimme pari viikkoa työstäen käsikirjoitusta ja harjoitellen yhdessä, koska emme pitäneet alkuperäisestä käsikirjoituksesta ja päätimme korjailla sitä sieltä ja täältä.

Kun kuvausten oli määrä alkaa, Marvelin signaali oli kuitenkin se, että käsikirjoitus ei kelvannutkaan ja muutoksia tarvittaisiin lisää. Bridgesin mukaan kukaan ei oikein tuntunut olevan selvillä, mitä käsikirjoitusta käytettäisiin. Favreau paranteli tekstiä käsikirjoittajakumppaniensa kanssa.

– Olin ihan hermot pinnassa, kunnes aloin katsoa asiaa vähän toisin ja totesin itselleni: ”Jeff, rauhoitu. Olet mukana 200 milj. dollarin opiskelijaleffassa. Ota vaan rennosti ja pidä hauskaa. Ja se tavallaan ajoi asian.”

Lähde: Variety

Kuva: Marvel Studios/ Iron Man, 2008