Will Smithin tähdittämäksi aiottu leffa kokee uusia järjestelyjä

Myös suoratoistopalvelua tarjoava Apple on joutunut hankalaan paikkaan erään uutuusleffansa suhteen. Huipputekijöitä jo aiemmin vetonaulanaan käyttänyt yhtiö kiinnitti hyvän aikaa sitten Will Smithin uutuusprojektiinsa. Emancipation-niminen (suom. vapautuminen) orjakertomus oli tarkoitus saada valmiiksi niin, että sitä olisi voinut tarjota Oscar-ehdokkaaksi ensi vuoden kisaan. Tätä pedattiin myös sillä, että elokuvan ohjaajaksi palkattiin Antoine Fuqua (mm. Training Day, josta Denzel Washington sai parhaan miespääosan Oscarin).

Palkinnot kasvattavat luonnollisesti leffan mainetta ja näkyvyyttä, mutta nyt Applella on jouduttu harkitsemaan uudelleen, mitä tehdä Emancipationin suhteen. Smithin hyökättyä suorassa lähetyksessä koomikko Chris Rockin kimppuun ja saatua sen myötä porttikiellon Yhdysvaltain elokuva-akatemian tapahtumiin, ei hänen mukanaolonsa elokuvassa ole ongelmatonta.

Will Smithille ei ole luvassa potkuja elokuvasta, sillä sen tekeminen on jo pitkällä, jälkitöissä asti. Sen sijaan Apple on päättänyt siirtää Emancipationin julkaisuajankohtaa huomattavasti eteenpäin. Tämän vuoden syksyn sijaan Emancipation tulee ensi-iltaan vasta jossain vaiheessa ensi vuotta.

Lähde: Variety

Kuva: Sony/ King Richard. 2021

R. Isoviita 09.05.2022 klo 00:24

Voisiko Johnny Depp sittenkin palata Pirates of the Caribbean -leffoihin?

Huipputuottaja Bruckheimer valottaa tilannetta.

Neljäs Ihmeotukset-leffa ei ole näkyvissä: Ohjaaja lähti tekemään muuta

Dumbledoren salaisuudet ei ole kiinnostanut toivotusti.

Yksi iso hahmo puuttuu Top Gun -jatko-osasta – mutta miksi?

Näyttelijä itse on antanut yhden selityksen.

Robbie Williamsin elämästä kuvataan leffaa – tähti nähdään elokuvassa myös itse

Yli 75 miljoonaa levyä – niiden varrelta riittänee tarinaa.