Jason Momoan ja Dave Bautistan vitsiltä kuulostanut toimintaleffa toteutuu

Jo elokuussa alkoi kiertää huhuja siitä, kuinka Aquaman-tähti Jason Momoa ja Guardians of the Galaxysta tuttu Dave Bautista (kuvassa) halusivat tehdä yhteisen elokuvan. Kaksikko esiintyy toki Denis Villeneuven tuoreessa Dyyni-sovituksessa, mutta yhteistä ruutuaikaa heillä ei tuossa tieteisspektaakkelissa ole.

Momoan ja Bautistan tähtäimessä on kuvata Tappava ase -elokuvasarjan henkeen sopiva kyttäkaksikkoraina. Bautistan alkuperäisessä some-julkaisussa leffan ohjaajaksi ehdotettiin David Leitchiä, jolla on kokemusta menevän toimintaviihteen ohjaamisesta esim. Deadpool 2:n tiimoilta ja pitkä tausta stunt-temppujen parissa (mm. Medusan sinetti). Elokuvaidea saattoi tuossa vaiheessa kuulostaa vielä vitsiltä, mutta tuotantoyhtiöt ovat käyneet aidosti kilpailuun siitä, mikä niistä saa leffan tuottaakseen.

Nyt näyttää vahvasti siltä, että Momoan ja Bautistan buddy-raina päätyy toukokuussa Amazonin ostaman legendaarisen tuotantoyhtiö MGM:n tuotantolistalle. Bautista on jo hehkuttanut tietoa projektin uudesta askeleesta näin:

- Me saavuimme, halasimme, valloitimme. Helvetin ylpeä tästä saavutuksesta. Saimme tämän aikaan ei mistään muusta kuin rakkaudesta, kunnioituksesta ja halusta tehdä taas töitä kimpassa. […] Me voitamme!

Lähteet: CinemaBlend, NME, CNBC

Kuva: Amazon/Mr Spy, 2020

R. Isoviita 14.11.2021 klo 23:48

Rust-elokuvan tragedia: Sheriffi on löytänyt tietoa patruunoiden alkuperästä

Myös Alec Baldwin antoi uuden haastattelun tapaukseen liittyen.

Tom Hollandin Spider-Man saattaakin jatkaa vielä toisen trilogian verran

Hollandin uusin Hämähäkkimies-seikkailu saa ensi-iltansa joulukuussa.

Legendaarisen, tekemättä jääneen Dyynin kuvakäsikirjoituksesta maksettiin miljoonia

Kulttiohjaajan rainassa oli tarkoitus olla mukana mm. Pink Floyd, Salvador Dalí ja Orson Welles.