Wonder Woman -ohjaaja tekee Star Wars -leffaa: Tämä siitä tiedetään nyt

5.7.2021 22:45

Pari vuotta sitten julkaistu Star Wars: The Rise of Skywalker päätti Skywalkerien saagan. Samalla Disney ja Lucasfilm päätyivät pitämään taukoa kaukaisen galaksin sodissa. Seuraavaa Star Wars -leffaa ei kuitenkaan tarvitse odottaa loputtomiin – sen pitäisi saapua valkokankaille vuoden 2023 lopulla.

Wonder Woman -elokuvien ohjaajana mainetta saaneen Patty Jenkinsin tiedotettiin jo viime vuonna napanneen kiinnityksen Star Wars: Rogue Squadron -rainan ohjaajana. Leffa kertoo ennakkotietojen mukaan uudesta hävittäjäpilottisukupolvesta, ja siitä, kuinka se ansaitsee kannuksensa. Rogue Squadroniin on myös liitetty sellaisia luonnehdintoja kuin ”rajoja kokeileva” ja ”huippuvauhtinen jännitysajo”.

Jenkins ilakoi pestistään jo aiemmin muistelemalla hävittäjälentäjänä toiminutta isäänsä. Star Wars -ensikertalainen ei avaa vielä leffan juonta tarkemmin, mutta hänen mukaansa elokuva kehittelyn on nyt mainiolla tolalla.

– Viimeistelemme käsikirjoitusta, etsimme lisää työvoimaa, ja kaikki menee hienosti. Olen todella innoissani tarinasta ja siitä, että olemme Star Warsin seuraava luku – siinä on iso vastuu ja tilaisuus aloittaa joitakin uusia juttuja, Jenkins toteaa.

Hänen mukaansa Star Wars -elokuvan tekeminen vaatii myös erilaista työtapaa, mihin hän on tottunut. Jenkins kertoo konsultoineensa puhelimitse ja Zoom-kokouksissa henkilöitä, jotka ovat aiemmin tehneet Star Wars -tuotantoja.

– Olen melko vapaa tekemään tarinalle, mitä haluan, mutta samalla pitää tosiaan tietää, kuka on tehnyt mitäkin, kuka tekee mitäkin, minne mennään, miten mikäkin toimii, ja millaista suunnittelua on toteutettu aiemmin, hän summaa keskustelujen tarkoitusta.

Lähde: Digital Spy

Kuva:2019 ILM and Lucasfilm Ltd. All Rights Reserved.