Vin Dieselin suunnitelmat megaleffasarja Fast & Furiousin lopuksi sisältävät yllätyksiä

Kaahailuleffasarja Fast & Furious on kahminut lippukassoilla huikeita summia. Pandemiasta huolimatta myös sen tuorein, eli yhdeksäs osa, on kivunnut ainakin Yhdysvalloissa kauden menestyneimmäksi leffaksi. Maailmanlaajuisesti elokuvalla on nyt koossa lipputuloja yli 400 milj. dollaria ja jatkoa seuraa.

Nopeiden autojen maailmassa Dominic Torettoa näyttelevä Vin Diesel, joka myös tuottaa Fast & Furious -elokuvia, on paljastanut suunnitelmiaan leffasarjan jatkolle. Vääjäämättä kohti loppuaan etenevä sarja tullee saamaan näyttelijäriveihinsä useampia kovan luokan konkareita.

Jo aiemmin mukaan liittyneen Helen Mirrenin lisäksi Diesel on puhunut Michael Cainelle kaavaillusta roolista. Nyt hän kertoo haluavansa tuoda näytille myös rouva Toretton - perheen isoäidin.

- Olen niin innoissani tästä, tässä roolissa on Rita Moreno, Diesel hehkuttaa pitkän linjan musikaalitähteä, joka nähdään myös Steven Spielbergin uudessa West Side Story -versioinnissa.

Kaksi viimeistä sarjan elokuvaa, eli osat 10 ja 11, kuvataan ns. yhtä soittoa. Tavallaan kyse on kuin Quentin Tarantinon Kill Bill -leffojen kaltaisesta jaottelusta.

Lähteet: Indiewire, BBC

Kuva: Universal/ Fast & Furious 9

R. Isoviita 30.06.2021 klo 18:20

Maailman parhaimmasta agentista valmistuu leffa, jossa nähdään myös Henry Cavill

Näyttelijä on ollut Bond-spekulaatioissa mukana.

Tolkien-tähti pestattiin todella kumman hepun rooliin

Kokemusta myös muista kummajaisista.

Tulipalo tuhosi mittavan määrän elokuvahistoriaa

Harvinaisuuksia katosi.

Tom Hanks hyppäsi omintakeisesta näkemyksestään tunnetun ohjaajan kelkkaan

Uudella leffalla ei ole vielä nimeä.