Spider-Man-pahiksen näyttelijä palaa rooliinsa lähes 20 vuoden jälkeen

Kuten aiemmin on kerrottu, seuraava Spider-Man- eli Hämähäkkimies-leffa tuo takaisin tuttuja kasvoja. Näihin lukeutuu myös aiemman Spider-Man-trilogian (2002-2007) yhtä huippupahista näytellyt Alfred Molina.

Tom Hollandin tähdittämän Spider-Man: No Way Home -elokuvan odotetaan olevan uusimman leffasarjan päätösosa, sillä 25 ikävuottaan lähestyvän Hollandin sopimus kattaa enää tämän sooloelokuvan. Moni muu seikka Spider-Man: No Way Home -elokuvasta on vielä tarkasti varjeltu salaisuus. Nyt Alfred Molina on kuitenkin paljastanut yksityiskohtia omasta osuudestaan.

Vuonna 2004 julkaistussa Spider-Man 2:ssa Doc Ockina ilkeillyt Molina kertoo olleensa hämmentynyt, kun häntä pyydetiin palaamaan rooliinsa. [SPOILERIVAROITUS!] Doc Ockin tarina vaikutti päättyvän tuohon leffaan. Molina muistutti ohjaaja Jon Wattsia, että hänen hahmonsa oli kuollut 17 vuotta sitten.

- [Siihen Watts totesi:] "Tässä universumissa kukaan ei todella kuole."

Molinan mukaan hänen hahmonsa tarina jatkuu uudessa leffassa likimain siitä, mihin se aikoinaan päättyi - vetisestä kuolinkohtauksesta. No Way Home yhdistää eri hahmoja aikamatkailun avulla. Näyttelijää askarruttivat kuitenkin tosielämä realiteetit: hän on nyt 67-vuotias, eikä koe olevansa fyysisesti samassa kunnossa kuin Spider-Man 2:n aikoihin.

- [Watts] vain katsoi minuun ja sanoi: "Näitkö, mitä me teimme [Robert] Downey Jr:lle ja [Samuel L.] Jacksonille?" [The Irishmanissa] ne tekivät Robert De Niron kasvoista nuoremmat, mutta tapellessaan hän näytti kuin vanhemmalta mieheltä. Se huolestutti minua eniten. […] Sitten muistin, että [hahmoni] lonkerot tekevät kaiken työn, Molina toteaa ja lisää näyttelijäntyönsä uudessa elokuvassa koostuvan lähinnä vihaisesta ääntelystä ja ilmehdinnästä.

Spider-Man: No Way to Homen on suunniteltu tulevan ensi-iltaan tämän vuoden joulukuussa.

Lähteet: Variety, ComingSoon.net

Kuva: Columbia Pictures/Marvel/ Spider-Man 2, 2004

R. Isoviita 17.04.2021 klo 17:12

Miksi suitsutettu musikaaliuutuus joutui sensuurin uhriksi?

Romeo ja Julia -henkinen tarina sai uuden versioinnin.

Rust-elokuvan tragedia: Sheriffi on löytänyt tietoa patruunoiden alkuperästä

Myös Alec Baldwin antoi uuden haastattelun tapaukseen liittyen.

Tom Hollandin Spider-Man saattaakin jatkaa vielä toisen trilogian verran

Hollandin uusin Hämähäkkimies-seikkailu saa ensi-iltansa joulukuussa.