John Hughesin kasariklassikkon tähdellä on idea leffan jatko-osaksi

8.11.2020 23:41

Vuonna 1986 valmistunut Vaihdetaan vapaalle Ferris eli Ferris Bueller’s Day Off on vuosikymmenensä klassikkoja. Nuorisokomedia muistetaan mm. autonromutuskohtauksestaan, mutta toisin kuin esim. Blues Brothers, se ei ole saanut toistaiseksi jatko-osaa.

Käsikirjoittaja ja ohjaaja John Hughes (1950 – 2009) tosin suunnitteli tarinalle myös jatkoa. Alkuperäisen leffan Ferrisin (Matthew Broderick) parasta ystävää, Cameronia, näytellyt Alan Ruck kertoo Hughesin aikoinaan pallotelleen ajatusta elokuvasta, jossa Ferris lähitisi jatkamaan opiskelujaan. Tästä on kuitenkin jo vuosia. Mutta Ruck ei pidä ideaa vanhaan rooliinsa palaamisesta täysin kelvottomana tulevaisuudessa. Hänellä on oma näkemyksensä asiasta:

– Olen aina ajatellut, että pitäisi odottaa, kunnes Matthew ja minä olemme seitsenkymppisiä. Cameron olisi hoivakodissa ja Ferris tulisi kaappaamaan hänet sieltä.

Ruckin ajatus voisi toimia, joskaan Hughesin tilalle ei helpolla löydy toista samankaltaista elokuvantekijää. Aikaa etsimiseen silti on, sillä Matthew Broderick on nyt vasta 58-vuotias ja Ruck 64.

Lähde: Screenrant

Kuva: Paramount/ Vaihdetaan vapaalle Ferris, 1986